سقف عرشه فولادی در خوزستان
()

سقف عرشه فولادی در خوزستان توسط شرکت بایرایرانیان با بهترین متریال،مناسب ترین قیمت و در اسرع وقت با متخصص ترین افراد در محل موردنظر شما اجرا می شود.برای بررسی بیشتر همراه ما باشید:

زمانی که حرف از خوزستان می‌شود، در ذهن همگان نفت و گاز، میدان جنگ هشت‌ ساله با عراق و گرمای هوا تداعی می‌شود، خوزستان استانی آسیب ‌دیده در زمان جنگ هشت ساله بوده است. بخش‌های فکه، هویزه، اروندرود و شلمچه از مناطق جنگی این استان می‌باشد.

سقف عرشه فولادی در خوزستان و قیمت آن

هر نقطه این سرزمین ارزش دیدن دارد، کافیست صرفا آنجا قرار بگیری و چشمانت را ببندی، آنجاست که با گوش دل صداهای تانک و توپ‌ها را خواهی شنید و اشک از دیدگانتان جاری خواهد شد. استان خوزستان با جمعیت ۴٬۷۱۰٬۵۰۶ نفر کهن‌ترین منطقه فلات کشور ایران به حساب میاید.سقف عرشه فولادی در خوزستان به بهترین شکل انجام میشود،چون شما ارزش بیشتر از این ها را دارید!

شرحواحدمقدارقیمت (تومان)قیمت کل (تومان)
ورق عرشه فولادی 0/8کیلوگرم8.551,800440,300
رول فرمینگکیلوگرم8.5rn3002,550
گل میخعدد220,00040,000
سرامیکعدد25001,000
فلاشینگمتر مربع0.650,00030,000
میخ چاشنیمتر مربع1.52,0003,000
حملمتر مربع14,0004,000
اجرای کاملمتر مربع160,00060,000
جمع کلمتر مربع580,850

خوزستان شامل ۲۷ شهرستان، ۵۴ شهر، ۵۲ بخش و ۱۱۲ دهستان می‌باشد. مرکز این استان شهر اهواز می‌باشد. از شهرستان‌های این استان عبارتند از: آبادان، امیدیه، اندیمشک، ایذه، بندر ماهشهر، هند‌یجان، بهبهان، خر‌مشهر، هویزه، رامهرمز، دز‌فول، شوش، شوشتر و مسجد سلیمان. خوزستان از پرآب‌ترین استان کشور ایران بوده که به دلایل مدیریت نادرست در گیر بی‌آب شدید شده است. رود کارون بزرگ‌‌ترین و پرآب‌ترین روخانه کشور ایران و تنها رودخانه قابل کشتیرانی ایران از دوران هخامنشیان می‌باشد.

سقف عرشه فولادی در خوزستان و شناخت تاریخچه ای منطقه

اجرای سقف عرشه فولادی در خوزستان  که یکی از مناطقی می باشد که سختی های خود را به دلیل شرایط خاص دارد،اما اینکار به بهترین شکل توسط بایر ایرانیان صورت می گیرد.

خوزستان یکی از مکان‌های است که فرهنگ و تمدن بشری در دنیا را به وجود آورده است. به عبارت دیگر یکی از تمدن‌های بشری ۶ هزار سال پیش در خوزستان پایه ‌گذاری شد و حدود پنج هزار سال پیشین شوش و بخش‌های دور و اطراف آن را تحت نفوذ خود گرفت و خط در آنجا ابداع شد. الواح موجود در شوش اینگونه نشان می‌دهد که خوزستان یکی از مرکزهای اصلی تمدن جهانی بوده و با کشورهای همسایه ارتباطات تجاری و سیاسی محکمی داشته است.

سقف عرشه فولادی در خوزستان

سقف عرشه فولادی در خوزستان

هرکدام از شهرستان‌های این استان دارای بناهای تاریخی و معماری شگفت ‌انگیز می‌باشند که خبر از فرهنگ و تمدن و هنر مردمان این سرزمین در تاریخ کهن می‌دهند. معبد زیگورات چغازنبیل مشهور‌ترین و مهمترین اثر تاریخی و معماری شهرستان شوش می‌باشد که دارای قدمتی بیشتر از ۳۲۰۰ سال می‌باشد. این بنای تاریخی در سال ۱۹۷۹ میلادی به‌عنوان او‌لین اثر ملی کشور ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. همینطور خود شهر تاریخی شوش نیز در یونسکو به ثبت رسیده است.

  سقف عرشه فولادی در کرمانشاه - قیمت و اجرا

کروپل، آپادانا و شهر شاهی نیز هر کدام بازمانده‌های شهرهای باستانی منطقه شوش می‌باشند. از دیگر مهمترین آثار ناحیه باستانی شوش می‌توان به آرامگاه دانیال پیامبر و قلعه‌های کهن اشاره نمود که هر یک از این آثار هنر و تاریخ درخشان این برهه از روزگار را نشان می‌دهد.

شرایط جغرافیای استان خوزستان

استان خوزستان با وسعت ۶۴۰۵۷ کیلومتر مربع در جنوب غربی کشور ایران در کرانه خلیج فارس جای دارد. این سرزمین هموار، بی‌عارضه و مستطیل شکلی می‌باشد که عرض آن از ۱۱۰ کیلومتر در شمال تا ۲۰۰ کیلومتر در جنوب قرار دارد.

خوزستان از شمال به استان لرستان، از شمال شرقی و شرق به استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری، از شمال غربی به استان ایلام، از شرق و جنوب شرقی به استان کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به استان بوشهر و خلیج فارس و از غرب به عراق محصور می‌شود.

اجرای سقف عرشه فولادی در خوزستان

اجرای سقف عرشه فولادی در خوزستان

اجرای سقف عرشه فولادی اهواز

شما در حالی مطالعه بررسی و چگونگی اجرای سقف عرشه فولادی در خوزستان می باشید.از اینکه زمان خود را در سایت بایرایرانیان صرف می کنید سپاس گذاریم.

شمال و شرق این استان بوسیله کوه‌های زاگرس پوشیده گردیده است. با حرکت به‌ سمت داخل استان از ارتفاع این کوه‌ها کاسته شده و به‌ جای آن تپه ماهورها خودنمایی می‌نمایند. خوزستان متشکل از ۲ ناحیه کوهستانی و جلگه‌ای می‌باشد که دو پنجم کل مساحت استان را کوهستانی و سه پنجم آن جلگه‌ای می‌باشد.

رسوب‌های نرم رودخانه‌ای که رشته‌های چین خورده زاگرس را پوشانده‌اند، سبب شکل‌گیری جلگه خوزستان گردیده‌اند. این جلگه دارای شیب کم و گنبدهای نمکی در بعضی از نقاطش می‌باشد، این گنبدهای نمکی سبب شور شدن زمین‌ها و آب‌ها می‌شود. از کوه‌های خوزستان می‌توان به کوه چور، زردکوه، شاویش، آب‌ بندان، مامازاد، کوه سیاه و کوه چال اشاره نمود.

قیمت ورق سقف عرشه فولادی در خوزستان

شرحواحدمقداربرند قیمت کل (تومان)
مش نمره 8 چشمه 20*20کیلوگرم1فولاد سپهر ایرانیان سبک بار30,000
میلگرد نمره 8 آجدارکیلوگرم1فولاد سپهر ایرانیان سبک بار28,000

خوزستان در بخش‌های کوهستانی و مرتفع، فصل تابستان‌های معتدل و فصل‌ زمستان‌های سرد دارد، نواحی کوهپایه‌ای نیز دارای آب و هوای بیابانی می‌باشد، در نواحی پست و جلگه‌ای با پیش رفتن به‌ سمت جنوب و جنوب شرقی، مختصات آب و هوا از نیمه ‌بیابانی به بیابانی گوشه‌ای تبدیل می‌گردد. اکثرا زمستان‌های خوزستان کوتاه و معتدل و تابستان‌هایش گرم و طولانی می‌باشد. اردیبهشت هر سال معمولا آغازگر فصل گرما و اواخر مهرماه پایان‌ بخش این فصل می‌باشد.همچنین در این بخش باید به این موضوع اشاره کنیم که قیمت ورق سقف عرشه فولادی در خوزستان برای شما با تخفیف جزئی قابل اجرا خواهد بود.

خوزستان

این استان از سه نوع باد اثر می‌پذیرد: اولین باد، جریان سرد نواحى کوهستانى و دومین باد (شرجی)، جریان گرم و رطوبتى از خلیج ‌فارس می‌باشد که به سوى جلگه مى‌وزد. سو‌مین باد یا باد سموم از عربستان مى‌وزد و همیشه شن و خاک و رطوبت همراه خود دارد. اواخر شهریور تا نیمه اردیبهشت ماه شایسته‌ترین زمان سفر به این استان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: سقف عرشه فولادی بوشهر

عرشه فولادی چیست؟

عرشه فولادی (Steel Deck)، یک بنای فلزی موجدار می‌باشد که به منظور ساخت سقف یا کف ساختمان مورد به کارگیری قرار می‌گیرد. نام‌های مختلفی برای عرشه فولادی وجود دارد. این بنا با عناوینی نظیر عرشه فلزی (Metal Deck) یا این که اصطلاحا متال دک، عرشه کفی (Pan Deck) و عرشه کیو( Q Deck ) نیز شناخته می‌شود.

  تفاوت سقف عرشه فولادی و شیروانی در قیمت + اجرا

شرحواحدمقدارقیمت واحد (تومان)قیمت کل (تومان)
ورق عرشه فولادی 0/9کیلوگرم9.551,800492,100
رول فرمینگکیلوگرم9.5rn3002,850
گل میخعدد220,00040,000
سرامیکعدد25001,000
فلاشینگمتر مربع0.650,00030,000
میخ چاشنیمتر مربع1.52,0003,000
حملمتر مربع14,0004,000
اجرای کاملمتر مربع160,00060,000
جمع کلمتر مربع632,950

عرشه فولادی و متال دک، رایج‌ترین اصطلاحات برای اشاره به این نوع سازه می‌باشند. خصوصیت‌های منحصر به فرد عرشه فولادی نظیر نسبت مقاومت به وزن کم، هزینه پایین و اجرای ساده سبب کاربرد وسیع آن در ساخت سقف عرشه فولادی و کف کامپوزیتی بنا‌های گوناگون گردیده است. مجموعه بایرایرانیان با سالها تجربه در اقصی نقاط کشور عزیزمان از جمله استان خوزستان اقدام به عملیات اجرای سقف عرشه فولادی در جهت بهسازی بناهای مدرن کرده است.

3

نحوه اجرای سقف عرشه فولادی در خوزستان و اهواز

سقف عرشه فولادی در خوزستان، دسته‌ای از ورق‌های فلزی (فولادی) گالوانیزه می‌باشد که به منظور اجرای سقف و کف بنا فولادی مورد به کارگیری قرار می‌گیرد. این سقف معمولا بر روی تیر آهن سوار می‌گردد و سکوی بادوامی را برای استفاده از مواد گوناگون در سقف نظیر بتن ساده یا سبک، عایق‌ها و عضوهای ضد آب آماده می‌نماید. در ارتباط با اجرای سقف عرشه فولادی چه مواردی می‌بایست رعایت گردد

  • گام ورق دست کم از 75 میلیمتر نباید بزرگتر باشد.
  • در هنگام حمل بار و نصب ورق‌‌های عرشه فولادی می‌بایست توجه داشت که ورق‌ها دچار آسیب نشوند.
  • حمل و نصب و ورق‌های عرشه بایستی به نحوی شکل گیرد که در طول حمل آسیبی برای ورق به وجود نیاید.
  • حداقل عرض نشیمن برای ورق‌های عرشه فولادی بر روی تیرهای اصلی و تیرهای حاشیه نباید کمتر از 50 میلیمتر باشد، این مقدار برابر با نصف عرض بال‌های تیر آهن می‌باشد.
  • در هنگام اجرای ورق‌های عرشه فولادی، از ورق‌هایی که درگیر تغییر صورت‌های به یاد ماندنی گردیده اند برای اجرا خود داری نمائید.
  • پس از قرار دادن عرشه فولادی بر روی اسکلت و پیش از اینکه گل میخ ها جوش داده شوند، می‌بایست عرشه‌های فولادی را با پرچ و یا این که خال جوش، بر روی تیرهای مهم و فرعی قرار گیرند.
  • به اشخاصی که روی پروژه کار می‌نمایند، حتما سفارش شود که از پرتاب وسایل و ابزار آلات و امکانات و… بر روی عرشه فولادی پرهیز نمایند چون ممکن است سبب تغییر شکل ورق شود.
  • از دپو کردن مصالح پیش از اینکه مرحله گیرش بتن بر روی سقف صورت بپذیرد، جدا پرهیز فرمایید.

در پایان قابل ذکر است مجموعه بایرایرانیان با دارابودن کارنامه درخشان در زمینه اجرای سقف عرشه فولادی در خوزستان خدمت‌رسان مهندسین و ساختمان سازان عزیز می‌باشد. در صورت تمایل به همکاری از طریق راه‌های ارتباطی سایت اقدام فرمایید.

نظرتان را به ما بگویید

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد رای:

هنوز کسی نظر نداده، شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر