()

شرکت بایرایرانیان با سالها فعالیت موفق در زمینه سقف عرشه فولادی به انجام پروژه در شهرهای مختلف ایران از جمله اجرای سقف عرشه فولادی در مشهد، اجرای سقف عرشه فولادی در اصفهان، اجرای سقف عرشه فولادی در قم و… پرداخته است. در ابتدای این نوشته‌ی علمی به معرفی و مختصر توضیحاتی راجع به این شهر پرداختیم. خاطر نشان می‌سازیم در صورت قصد اجرا و اطلاع از قیمت سقف عرشه فولادی از طریق راه های ارتباطی سایت اقدام نمایید.

شرحواحدمقدارقیمت (تومان)قیمت کل (تومان)
ورق عرشه فولادی 0/8کیلوگرم8.551,800440,300
رول فرمینگکیلوگرم8.5rn3002,550
گل میخعدد220,00040,000
سرامیکعدد25001,000
فلاشینگمتر مربع0.650,00030,000
میخ چاشنیمتر مربع1.52,0003,000
حملمتر مربع14,0004,000
اجرای کاملمتر مربع160,00060,000
جمع کلمتر مربع580,850

اجرای سقف عرشه فولادی در مشهد

شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی در شمال شرق کشور ایران با عنوان دو‌مین کلان شهر و پرجمعیت ترین شهر این کشور را پس از طهران به خود اختصاص داده است. شهر مشهد از شمال با شهرستان کلات، از شمال غربی با درگز، از غرب با چناران و نیشابور و از شرق با سرخس و تربت جام هم مرز می‌باشد و طبیعتی کوهستانی دارد که رشته کوه‌های هزار مسجد و بینالود آن را در بر گرفته‌اند.

شهرستان مشهد دارای ۴ قسمت: مرکزی، طرقبه، رضویه، و احمد آباد می‌باشد همینطور ۵ شهر به نام‌های مشهد، طرقبه ، رضویه، ملک آباد و شاندیز را در بر می‌گیرد و از ۱۳ دهستان برخوردار است. این شهر بخاطر وجود مقبره امام رضا (ع) تحت عنوان پایتخت معنوی کشور ایران شناخته شده و هر ساله پذیرای حدود 27 میلیون گردشگر ایرانی و 2 میلیون توریست خارجی می‌باشد که از مهمترین قطب‌های توریستی سرزمین محسوب می‌شود و شما کمتر خانواده ایرانی را می‌شناسید که دست‌کم یکبار به این شهر مسافرت نرفته باشد.

وضعیت جغرافیایی و جمعیت مشهد

شهر مقدس مشهد، مرکز استان خراسان رضوی با 204 کیلومتر مربع مساحت در شمال شرق کشور ایران در بین رشته کوه‌‌های بینالود و هزار مسجد قرار گرفته و نیز ارتفاع شهر از سطح دریا 985 متر و مسافت آن از طهران 966  کیلومتر می‌باشد. همینطور شهر مشهد، در سده اخیر از رشد جمعیت بسیار بالایی بهره مند گردیده و در نخستین سرشماری رسمی کشور ایران که در سال 1335 انجام شد؛ این شهر با 241.989 نفر جمعیت پس از شهرهای طهران، تبریز و اصفهان جزو چهار‌مین شهر پرجمعیت کشور ایران محسوب گردیده.

Imam reza holy shrine

در ادامه در سرشماری بعد و در سال 1345، این شهر بعد از طهران و اصفهان مقام سوم را میان شهرهای این کشور به خود اختصاص داد و در سرشماری سال 1355 شهر مشهد پس از طهران، دومین شهر پرجمعیت کشور ایران بود و تا آخرین سرشماری در سال 1385، همین جایگاه را حفظ کرد و این که براساس سرشماری همگانی نفوس و مسکن سال 1385 شمسی جمعیت شهر مشهد در این سال بالغ بر 2.410.800 نفر بوده‌ است.

تاریخچه مشهد

باید بدانید که حوضه رودخانه کشف ‌رود که مشهد در آن قرار گرفته به جهت شرایط مطلوب طبیعی درست از پیش از اسلام تحت عنوان یک کدام از بخش‌ها مورد توجه و مطلوب برای سکونت در استان خراسان محسوب می‌شد و اینکه این ناحیه ابتدا خانه اقوام غیر آریایی بود. درضمن در اطراف شهر فعلی مشهد شهری بنام “توس” بوده و مهمتر این که در اسطوره‌های اهل ایران بنای مهم شهر توس را به جمشید و تجدید بنای آن را به توس، پهلوان و سپهسالار اهل ایران نسبت دادند.

در زمان خلافت مامون یعنی در سال 202 هجری قمری، امام رضا که پس از یکسال اقامت در مرو عازم بغداد بود، در خانه امیر سناباد مسموم شد و مامون امر کرد که پیکر او‌را مجاور قبر هارون به خاک بسپارند و از آن به بعد آن نقطه ” مشهد الرضا ” (محل شهید شدن رضا) و به اختصار مشهد نامگذاری شد. مشهد الرضا در معنای ” محل شهیدشدن رضا ” و به اختصار مشهد نامگذاری شد.

آب وهوای شهر مشهد

در ابتدا هم گفتیم که مشهد در ناحیه مرزی میان شمال و جنوب خراسان قرار گرفته و همین امر موجب تداخل جناح‌های گوناگون آب و هوایی در این شهر شده و از آن جایی که آب و هوای مشهد دارای ویژگی‌های ویژه اقلیمی بوده، بخش اعظم دشت مشهد تا نیشابور را می‌توان جزو اقلیم سرد و خشک نامبرد و قسمتی از دشت مشهد تا قوچان نیمه خشک و سرد می‌باشد و نیز در نهایت بخش کوچکی از بلندترین ارتفاعات رشته کوه بینالود و هزار مسجد را می‌توان جزو اقلیم مرطوب و سرد این شهر شناخت.

سقف-عرشه-فولادی-مشهد

در ادامه بدانید که آب و هوای مشهد با وجود وضعیت جغرافیای خاص بسیار متغیر بوده و در کل دارای آب و هوای معتدل متمایل به سرد و خشک است و این شهر از فصل زمستان‌های بسیار سرد و مرطوب و فصل تابستان‌های گرم و خشکی بهره‌مند بوده و این که بیشترین درجه حرارت در فصل تابستان‌ ها 43 درجه بالای صفر و کمترین آن در فصل زمستان ‌ها 23 درجه پایین صفر رسیده می‌باشد.

قیمت اجرای سقف عرشه فولادی در مشهد

شرحواحدمقدارقیمت واحد (تومان)قیمت کل (تومان)
ورق عرشه فولادی 0/9کیلوگرم9.551,800492,100
رول فرمینگکیلوگرم9.5rn3002,850
گل میخعدد220,00040,000
سرامیکعدد25001,000
فلاشینگمتر مربع0.650,00030,000
میخ چاشنیمتر مربع1.52,0003,000
حملمتر مربع14,0004,000
اجرای کاملمتر مربع160,00060,000
جمع کلمتر مربع632,950

سقف‌ عرشه فولادی سقف‌هایی هستند که با به کارگیری از دو عنصر ورق‌های فولادی گالوانیزه ذوزنقه‌ای صورت تحتانی و برش گیرها که در این نوع سقف‌ها مورد به کارگیری قرار می‌گیرد از دیگر سقف‌ها متمایز می‌گردد و ولی با به کارگیری از آرماتور بندی و بتن ریزی بر روی این ورق فولادی، این نوع سقف اجرا می‌شود. از قسمت‌های مهم سقف‌های کامپوزیت عرشه فولادی می‌بایست به تیرهای فرعی لازم بین تیرهای اصلی بنا اشاره کرد.

ورق‌های فولادی گالوانیزه

ورق فولادی مهمترین مصالح به کار رفته در این نوع سقف هست که برای ساخت آن ورق فولادی گالوانیزه با ضخامت‌های ۸/۰ تا ۲/۱ میلیمتر را بوسیله دستگاه‌های Rol Forming به شیوه نورد سرد (Cold Forming ) به شرایط موجدار شکل دهی می‌نمایند به صورتی که در بازه زمانی ورق حاصله هر موج به صورت یک ذوزنقه دیده می‌گردد.

برش گیرها

برشگیرهای (گل میخ‌ ها) خاصی که در این نوع سقف مورد به کارگیری قرار می‌گیرند به دلیل نوع مصالح و نحوه خاص اجرا، از نقاط قوت این نوع سقف به حساب می‌آید. قطر این برشگیرها حداکثر ۲۰ میلیمتر و طول آنان با دقت به صورت ورق فولادی متغیر است و در نهایت حداقل ارتفاع گل میخ پس از نصب که از بالای ورق زوزنقه‌ای اندازه‌گیری می‌گردد از ۴۰ میلیمتر نباید کمتر باشد. این گل میخ‌ ها بوسیله دستگاه جوش قوس الکتریکی به خصوصی که Stud Welder خوانده می شود به بال تیرهای سازه‌ای جوش می‌گردد.

شرحواحدمقداربرند قیمت کل (تومان)
مش نمره 8 چشمه 20*20کیلوگرم1فولاد سپهر ایرانیان سبک بار30,000
میلگرد نمره 8 آجدارکیلوگرم1فولاد سپهر ایرانیان سبک بار28,000

مزایای سقف عرشه فولادی

وزن کمتر این نوع سقف نسبت به بقیه سقف‌های متداول در اسکلت‌های فولادی ساختمان از شاخصه‌های این نوع سقف محسوب می‌شود. در این نوع شیوه اجرای سقف عرشه فولادی، ورق گالوانیزه ذوزنقه‌ای شکل آجدار هم تحت عنوان قالب بتن ریزی کار می‌کند و همینطور با باقی‌ماندن در سقف نقش بنا‌ی انجام می‌نماید.کاهش بار سقف و به تبع آن کاهش وزن بنا و حذف بلوک و قالب بندی و حمل و نقل راحت سبب ساز صرفه جویی در هزینه ساختمان می‌گردد.

افزایش دهانه تیرریزی تا ۴ متر بدون نیاز به شمع بندی و به کارگیری از گل میخ ‌ها که ورق به تیر جوش می‌خورد از استاندردترین شیوه‌های اجرای سقف عرشه فولادی می باشد. امکان دپو در محل‌های محدودتر نسبت به انواع تیرچه‌ها، وجود فرورفتگی و برجستگی روی جان ورق فولادی، تنش تسلیم و مدول السیسیته ورق را ۴۷٪ نسبت به ورق صاف کاهش می‌دهد.

قابلیت هم زمان اجرا و بتن ریزی چند سقف به طور هم زمان و در نتیجه صرفه جویی در حین اجرای پروژه. حذف میلگردهای کششی و تیرهای فرعی بهترین و مقرون به صرفه ترین عرض ورق ۱ متر پس از فرمینگ می‌باشد که وزرن آن حدود ۷٫۸۰۰ کلیوگرم هست.

  سقف عرشه فولادی در شیراز

نظرتان را به ما بگویید

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد رای:

هنوز کسی نظر نداده، شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر