()

سقف عرشه فولادی یا متال دک یکی از سقف‌های سبک در ساخت سازه محسوب می‌شود. برای خرید این محصول نیز محصولات دیگر باید به ویژگی‌ها و نکات خاصی توجه کنید تا از این طریق بتوانید بهترین انتخاب مناسب برای خود را انجام دهید. در این مقاله در نظر داریم درباره خرید سقف عرشه فولادی و نکات مهم درباره آن صحبت کنیم، اما قبل از پرداختن به این موضوع بهتر است اطلاعات‌پایه و مفیدی را راجع سقف‌های عرشه فولادی به دست آورید، با ما همراه باشید.

تعریف سقف عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی چیست؟

سقف عرشه فولادی به مجموعه‌ای ورق‌های فولادی گالوانیزه می‌گویند که برای اجرای سقف و کف سازه‌های فولادی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سقف‌ها در حالت معمول بر روی تیرآهن اجرا می‌شوند و سکوی محکمی را برای استفاده از ماده‌های مختلف در سقف مثل بتن سبک یا معمولی، عایق، ضد آب و غیره فراهم می‌کنند. سقف عرشه فولادی دارای اجزای ساده و متنوعی است که در ادامه شمارا با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

اجزای تشکیل‌دهنده سقف عرشه فولادی

  • ورق
  • برش گیر
  • بتن
  • شبکه آرماتور یا الیاف پلی‌پروپیلن
  • ژل
  • میخ و پیچ خودکار
  • قالب پیرامونی یا فلاشینگ

image001همه سقف‌های عرشه فولادی دارای یک وجه اشتراک هستند که آن‌هم این است که از دو بخش ورق فولادی و پوشش آن تشکیل‌شده‌اند. هر دو بخش سقف از هسته فلزی و پوشش روی آن بر روی شرایط کارکرد و طول عمر سقف‌های عرشه فولادی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مصالح فولادی و پوشش‌های آن‌ها دارای مدل‌های مختلفی است که می‌توانند شرایط خوبی را در زمینه تولید و استفاده از سقف‌های عرشه فولادی در شکل‌های مختلف ایجاد کنند. همچنین انتخاب کردن نوع پوشش ورق‌های فلزی در شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مهم است.

مهم‌ترین دلایل خرید سقف عرشه فولادی

طراحی و ایجاد سقف عرشه فولادی به‌نوعی است که باعث بالا بردن ویژگی‌های فولاد در بهترین حالت آن می‌شود. به‌طوری‌که می‌تواند یک نسبت مناسب استحکام به وزن را ایجاد کرده و از این طریق باعث پایین آمدن میزان استفاده مواد و مصالح ساختمانی شده و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های نصب و راه‌اندازی آن نیز شود. همچنین درعین‌حال باعث حفظ دوام و ماندگاری آن‌ها نیز می‌شود.

سقف عرشه فولادی باسابقه بیش‌تر از پنجاه‌ساله خود عملکرد مناسب و رضایت بخشی را از خود نشان داده است و از این طریق باعث ثابت شدن مزایای خود شده است. گرچه درست که سقف عرشه فولادی فقط یک بخش از ساختمان است اما اگر دارای کیفیت بالا، ثابت و مناسب باشد می‌تواند دارای جذابیت‌های ظاهری نیز باشد، مخصوصاً با کمک استفاده از درست از پوشش‌های کاربردی این موارد تأثیر بیش‌تری را خواهند داشت. درنهایت می‌توان گفت تمامی این مسائل درمجموع باعث می‌شود سقف عرشه فولادی دارای ارزش خرید بالایی باشد و افراد در این حیطه تمایل بالایی برای خرید آن از خود نشان دهند.

مطلب مفید : سقف عرشه فولادی در بندرعباس

مهم‌ترین ویژگی‌های سقف عرشه فولادی

ویژگی‌های مهم سقف عرشه فولادی

روند اجرای سریع

با در نظر گرفتن سرعت‌بالای ساخت عرشه و پوشش سقف و امکان بتن‌ریزی برای چندین سقف به‌طور هم‌زمان، زمان ساخت آن خیلی سریع‌تر خواهد شد.

کنترل بارها در زمان اجرا

این ورق‌های فولادی بدون احتیاج داشتن به شمع بندی می‌توانند بارهای مختلف را در زمان اجرا تحمل کنند. همچنین می‌توان از آن‌ها به‌عنوان سکوی کار نیز استفاده کرد.

دارای مقاومت در برابر آتش‌سوزی

آیین‌نامه‌های بسیار مختلفی برای مشخص کردن میزان مقاومت سقف عرشه فولادی در مقابل آتش‌سوزی وجود دارد که طبق آن‌ها می‌توان با در نظر گرفتن میزان حساسیت و کاربرد سازه، درجه مقاومت در مقابل آتش را مشخص کرد.

دارای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی

سقف عرشه فولادی باقابلیت کنترل میزان پوشش گالوانیزه بر روی ورق‌ها در شرایط آب و هوایی مختلف و بدون بالا رفتن زیاد هزینه‌های اجرایی می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد.

برخورداری از جذابیت ظاهری

باوجوداینکه سقف‌های عرشه فولادی به‌طورکلی جزو الم آن‌های سازه محسوب می‌شوند، اما به خاطر پوشش گالوانیزه و برخورداری از اشکال و فرم‌های متنوع ازلحاظ بصری نیز زیبا بوده و با استفاده از پوشش باکیفیت می‌توانند ویژگی‌هایی نظیر پایداری بالا، نگهداری راحت و زیبایی ظاهری را داشته باشند.

کاربرد سقف عرشه فولادی

نصب سقف عرشه فولادی به دلیل مزیت‌های مختلفی مانند دوام و پایداری بالا، وزن مناسب، به‌صرفه بودن و غیره معمولاً به‌عنوان اجزای ساختمانی در بیش‌تر سقف‌های صاف، شیب‌دار یا سقف‌های طاق دار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این سقف در حالت عادی با شبکه‌های تیرچه فولادی روباز، فولادهای سازه‌ای و اسکلت‌های ساختمانی سبک مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در حالت کلی در ساختمان‌هایی که ارتفاع بسیار بالایی رادارند از این سقف استفاده می‌کنند. چراکه سقف یکی از مهم‌ترین مسائل در زمینه ساخت‌وساز است و سرعت نصب و اجرای آن باعث تحت تأثیر قرار گرفتن سرعت اجرای کل سازه و ساختمان می‌شود. همچنین به دلیل این‌که سرعت اجرای این سقف بسیار بالا است، وقت زیادی را نمی‌گیرد و برای ساختمان‌های مرتفع از این روش استفاده می‌کنند.

  سقف عرشه فولادی در شیراز

مزایای خرید سقف عرشه فولادی

  • سقف عرضه فولادی به خاطر گارانتی بلندمدت، طول عمر کاری بالا و پایداری دارای محبوبیت بالایی است.
  • سقف عرشه فولادی در مقابل بالا رفتن دمای سازه دوام و پایداری خوبی را از خود نشان می‌دهد.
  • عرشه فولادی ازلحاظ زیبایی‌شناسی نیز بسیار مناسب و خوب بوده و درعین‌حال دارای ظرفیت بالایی است.
  • نصب عرشه فولادی می‌تواند اتصالات مورداستفاده در سقف ساختمان را به‌خوبی پنهان کند.
  • سقف عرشه فولادی دارای خصوصیات آکوستیک است و از جلوی منتقل شدن صدا را می‌گیرد.
  • نصب عرضه فولادی باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه پروژه می‌شود.
  • عرشه فولادی را می‌توان هم در سازه‌های بتنی اجرا کرد و هم در سازه‌های فولادی.
  • نصب کردن سقف عرضه فولادی موجب پایین آمدن ارتعاشات و لرزش‌ها بر سقف سازه می‌شود.
  • روند اجرای عرشه فولادی بسیار سریع است و می‌توان آن را در سریع‌ترین زمان ممکن نصب و اجرا کرد.
  • عرشه فولادی دارای وزن پایینی است و به همین علت فشار و نیروی بالایی را به سازه وارد نمی‌کند.

image005فاکتورهای مهم برای خرید سقف عرشه فولادی

در زمان خرید سقف عرشه فولادی بهتر است به فاکتورهای خاصی توجه کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی را برای احتیاجات خود انجام دهید. در نظر گرفتن این ویژگی‌ها می‌تواند به شما در انتخاب بهترین سقف عرشه فولادی کمک کند. مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در زمان خرید سقف عرشه فولادی به‌این‌ترتیب هستند:

  • بیشترین میزان بار
  • بالاترین حد ظرفیت
  • نوع بستر یا کف عرشه
  • بیشترین ظرفیت برای لبه‌های سقف
  • موازی بودن با تیرچه‌ها
  • بهینه‌سازی عرشه

بهترین شرکت خرید سقف عرشه فولادی

معرفی بهترین شرکت برای خرید سقف عرشه فولادی

شرکت بایرایرانیان یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه خرید سقف عرشه فولادی است. این شرکت جزو شرکت‌های سابقه‌دار در حیطه فروش و ارائه سقف‌های عرشه فولادی است. شرکت بایر ایرانیان با برخورداری از تیم تخصصی خود می‌تواند بهترین راهنمای شما در حیطه خرید این محصول باشد. برای دریافت هر نوع اطلاعات درباره سقف‌های عرشه فولادی می‌توانید به‌راحتی و در هرزمانی با کارشناسان این شرکت تماس گرفته و از آن‌ها در این زمینه مشاوره رایگان بگیرید.

ویژگی‌ها و مزایای شرکت بایر ایرانیان

  • دارای 12 سال تجربه، شرکت بایر ایرانیان با داشتن تجربه بالا در حیطه سقف عرشه فولادی می‌تواند جزو اولویت‌های اول شما برای خرید عرشه فولاد باشد.
  • برخورداری از قیمت مناسب و به‌صرفه، این شرکت همیشه تلاش می‌کند تا باقیمت مناسب و اقتصادی پروژه‌های شمارا تمام کند.
  • بهترین مهندسین عمران، در کل مدت‌زمان پروژه، مهندسین پایه 2 عمران بر روی کار شما نظارت می‌کنند.
  • کیفیت خدمات بالا
  • جزو معدود شرکت‌هایی هستند که دارای تیم دفتر فنی و پیگیری مستمر در هر کارگاه هستند.
  • حذف واسطه‌ها
  • دارای بزرگ‌ترین دپو ورق گالوانیزه و گل‌میخ در سطح کشور
  • استفاده از بیمه‌نامه مسئولیت در هر کارگاه

قیمت سقف عرشه فولادی

قیمت سقف عرشه فولادی برای خرید

یکی از مهم‌ترین مسائل در اجرای اجزای ساختمانی، هزینه هر بخش از ساختمان است. به همین علت بیش‌تر افراد به دنبال قیمت سقف عرشه فولادی هستند چراکه فاکتور قیمت جزو مهم‌ترین معیار خرید سقف عرشه فولادی محسوب می‌شود. قیمت عرشه فولادی به موارد زیر بستگی دارد:

  • قیمت ورق‌های فولادی گالوانیزه U شکل
  • برش گیر یا گل‌میخ
  • مقدار بتن و آرماتور استفاده‌شده در موقع اجرای سقف

سازنده‌های سقف عرشه فولادی با در نظر گرفتن مقدار بتن مورداستفاده، میزان آرماتور، قیمت ورق فولادی، قیمت گل‌میخ و غیره قیمت سقف فولادی شمارا محاسبه می‌کنند.

شاید درباره قیمت عرشه فولادی نگران باشید اما بهتر است بدانید که قیمت سقف عرشه فولادی به نسبت دیگر مدل‌های سقف سنتی بسیار پایین‌تر بوده و اجرای این سازه نیز ازلحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر و مناسب‌تر از دیگر مدل‌ها است.

خرید سقف عرشه فولادی و استعلام قیمت آن

image009برای خرید سقف عرشه فولادی و استعلام قیمت آن و دیگر فاکتورهای مهم آن می‌توانید به سایت شرکت بایر ایرانیان مراجعه کرده و قیمت‌های به‌روز آن را از طریق بخش قیمت ورق مشاهده کنید.

شرکت بایر ایرانیان با جمع‌آوری کردن اطلاعات موردنیاز برای ساخت و همین‌طور بررسی دقیق قیمت‌ها کار شمارا در زمینه مشاهده اطلاعات و خرید سقف عرشه فولادی راحت‌تر کرده است.

می‌توان گفت قیمت این سقف‌ها متغیر هستند و نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن‌ها مشخص کرد. همچنین عوامل مختلفی مثل عرض، ضخامت، ابعاد، کیفیت، شرکت سازنده و غیره بر روی قیمت آن‌ها تأثیر می‌گذارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر از بخش ارتباط با پشتیبانی از طریق واتساپ یا بخش تماس با ما سؤالات رایج خود را از کارشناسان و متخصصان شرکت بایرایرانیان بپرسید.

سخن پایانی

سقف‌های عرشه فولادی نوعی از سقف‌های کامپوزیت محسوب می‌شوند که با استفاده از خاصیت منحصربه‌فرد هرکدام از مصالح فولادی و بتن عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد و جزو سقف‌های کاربردی و مهم در سازه‌های فولادی است. در این مقاله درباره خرید سقف عرشه فولادی و مسائل پیرامون آن صحبت کردیم، درنهایت توصیه می‌کنیم برای خرید این سقف و یا کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آن از شرکت‌های معتبری مثل بایرایرانیان کمک بگیرید تا بتوانید از مزیت‌های مختلی بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید : سقف عرشه فولادی در مازندران

نظرتان را به ما بگویید

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد رای:

هنوز کسی نظر نداده، شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر