میزان تحمل بار سقف عرشه فولادی
()

سقف عرشه فولادی کاشان

کاشان شهرستانی با جمعیت حدودا 000/320  نفر و با وسعتی حدود 9647 کیلومتر مربع دارای چهار قسمت مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک و جوشقان و کامو است. شهرستان کاشان از لحاظ آب وهوایی؛ متنوع و در اکثر فصول و ایام سال برای مسافرت مطلوب است.

نواحی شمالی و شرقی کاشان را دشت بیابان اشراف کرده اما وجود آبادی‌ها و شهرهایی مثل قمصر، قهرود، جوشقان، نیاسر، برزک، کله، ارمک، رهق، ازناوه،اردهال، استرک و … و ده‌ها آبادی خوش آب و هوای دیگر در دامنه‌ها و ارتفاعات کرکس با مناظر زیبای طبیعی و آب و هوای ییلاقی وکوهستانی در انتظار مسافران و میهمانان شهر تاریخی کاشان می‌باشد.

مسافت شهر کاشان تا تهران230  کیلومتر، تا قم 95 کیلومتر و تا اصفهان 210 کیلومتر می‌باشد. کاشان، با قرار داشتن برروی زنجیره بزرگ راه‌های کشور و واقع شدن بر سر راه اصلی ارتباطی شهرها و استان‌های شرقی، غربی، شمالی و جنوبی میهن دارای شرایط ممتازی می‌باشد.

شرحواحدمقدارقیمت (تومان)قیمت کل (تومان)
ورق عرشه فولادی 0/8کیلوگرم8.551,800440,300
رول فرمینگکیلوگرم8.5rn3002,550
گل میخعدد220,00040,000
سرامیکعدد25001,000
فلاشینگمتر مربع0.650,00030,000
میخ چاشنیمتر مربع1.52,0003,000
حملمتر مربع14,0004,000
اجرای کاملمتر مربع160,00060,000
جمع کلمتر مربع580,850

موقعیت تاریخی کاشان

دیدنی کاشان

کاشان هزاران سال می‌باشد که محل زندگی انسان‌ها و اقوام مختلف بوده و تمدنی قدیمی را در خود جای داده. عمر تاریخی منطقه کاشان مربوط به یکی از قدیمی‌ترین مراکز استقرار انسان درفلات مرکزی کشور ایران موسوم به سیلک می‌باشد. مردمان آن در حدود 7500 سال پیش در این بخش که در 2 کیلومتری جنوب غر بی کاشان قرار دارد، تمدنی را بنیان نهادند که آبادانی کنونی ناحیه کاشان می‌تواند ادامه همان فرهنگ و تمدن باشد، هر چند که آنچه امروزه به عنوان کاشان مطرح بوده هویتی تماما اسلامی دارد.

اجرای سقف عرشه فولادی کاشان

ورق‌های فولادی و سیم مفتول از نوع گالوانیزه می‌باشند که با نورد سرد ساخته می‌شوند و با متصل شدن فلزات نگهداری می‌گردند. ورق عرشه فولادی دارای وزن سبک و مقاومت بالا بوده و باعث شده تا در طول حمل و جابه جایی و همینطور نصب به راحتی صورت بگیرد.

این ورق‌ها از سال 1939 میلادی وارد عرصه ی تولید شدند و با استانداردهای روز جهان مورد استقبال اکثری از اشخاص قرار گرفت. همان گونه که اشاره کردیم، ورق‌های عرشه دارای شیارهای موازی و یکپارچه می‌باشند و در طول برش به طور عرضی قابل اجرا می‌باشد.

شرحواحدمقداربرند قیمت کل (تومان)
مش نمره 8 چشمه 20*20کیلوگرم1فولاد سپهر ایرانیان سبک بار30,000
میلگرد نمره 8 آجدارکیلوگرم1فولاد سپهر ایرانیان سبک بار28,000

سیلک کاشان

یک هیئت باستان شناسی فرانسوی به سرپرستی پروفسور رومن گریشمن طی سالهای 1311 تا 1313 خورشیدی در سیلک کاشان به جستجو و حفاری پرداختند و با به دست آوردن آثار سفالین و فلزی از دل تپه‌ها به نتیجه‌های شگفت انگیزی دست یافتند. بر طبق تحقیقات این هیئت، نخستین خواستگاه فرهنگ و تمدن بشری و او‌لین سکونتگاه جمعی انسان در دشت و اولین نقطه‌ای که انسان با به کار گیری از مصالح ساختمان (آجر خام و ملاط گل) به ساختن خانه پرداخته می‌باشد، سیلک کاشان می‌باشد.

  سازه LSF چیست؟ جزئیات و نحوه پیاده سازی این سازه‌ها

علاوه بر ناحیه سیلک، مناطقی مانند غار رئیس، آتشکده نیاسرو آتشکده خرمدشت که مرتبط با فرصت ساسانیان می‌باشد برتداوم آن فرهنگ صحه می‌گذارد. علاوه بر آثار ذکر شده؛ نویسندگان و مورخین نیز از دیرباز در آثار خودشان صحبت از کاشان به میان آوردند؛ به عنوان مثال شرکت اهالی کاشان در جنگ‌هایی که در عصر ساسانیان روی می‌داد.

پس از آن هجوم عرب‌ها به کاشان و آبادانی شهر کاشان در زمان آل بویه، اهمیت پیداکردن موقعیت کاشان در زمان حکومت سلجوقیان وآثار وابنیه‌ای که از این عصر باقی مانده است و نیز حمله وحشیانه مغولان در قرن هفتم به ‌این شهر، پیمودن راه ترقی در زمان صفویان و آثاری که از این زمان به جای ما‌نده، آثار و اخباری که از زمان قاجاریه و نیز زمان مشروطیت داریم

ورق عرشه فولادی کاشان

کاشان

یکی از ورق‌های فولاد که در سقف‌های ساختمان سازی بسیار کاربرد فراوانی دارد و مورد به کارگیری ساختمان سازان قرار می‌گیرد می‌شود به ورق سقف عرشه فولادی اشاره نمود که در شهرهای گوناگون مانند کاشان، مشهد و تهران ساخته و تولید می‌شوند. این ورق‌ها دارای شیارهای ذوزنقه‌ای شکل می‌باشند که می‌توان به راحتی بر روی سقف ساختمان به کار برد و بهتر است در طول نصب زیر نظر مهندسین کارشناس انجام شود.

ورق عرشه فولادی سبب استحکام و مقاومت ساختمان می‌گردد و می‌تواند از بروز عامل‌های احتمالی که باعث تخریب ساختمان گردد را پیش گیری می‌نماید. این ورق‌ها در مدل‌ها و جنس‌های مختلف در بازار مشاهده می‌گردند که باید هر مورد دارای کیفیت و مقاومت بالایی باشند. ورق‌های عرشه با به کارگیری از برش گیرها به تیرچه‌های ساختمان متصل می‌شوند و به جهت کشسانی نیازی به قالب گذاری ندارند.

دیدنی های تاریخی کاشان

مکتب و مسجد آقابزرگ

کاشان همچون دیگر شهرهای کهن کشور ایران معماری سنتی شهری‌اش را تا اوایل قرن بیستم نگهداری کرده بود، این چیدمان سنتی که در عصر‌های سلجوقی و صفوی صورت گرفته بود و تا زمان قاجار ادامه یافته بود، در عصر پهلوی و به ویژه نیمه دوم قرن بیستم به شدت تغییر و تحول یافت.

شهر قدیمی کاشان را دیواری بلند محدود می‌کرده و رفت ‌و آمد به داخل شهر به وسیله چندین دروازه صورت می‌گرفته. فضای داخل شهر مانند دیگر شهرهای روزگار میانه اسلامی به چهار بخش ارگ، مدرسه‌ها، بازار و محله‌ها تقسیم می‌شده. قلعه جلالی (ارگ حکومتی کاشان) که در زمان پادشاه ملکشاه سلجوقی تشکیل شده بود، در طی قرن هجده و نوزده میلادی از بین رفته در حالی که ساختمان بلند‌ها، دروازه‌ها و دیواره‌های این شهر در کل قرن نوزدهم باقی مانده بودند.

  بررسی نشریه عرشه فولادی استاندارد ملی ایران

بازار کاشان در مرکز این شهر واقع شده است و دیگر فضاهای شهری در دو طرف آن قرار گرفته‌اند، این بازار در دوره صفویه رونق فراوانی داشته ‌است که ولی در زمان قاجار میزان قابل ملاحظه‌ای از آن رونق کم شده. افزوده‌های جدیدتر بازار مشمول تیمچه امین‌الدوله، دو مدرسه و یک مسجد می‌باشد.

پشت بام بازار کاشان

با ظهور خودرو و ایجاد خیابان‌ها، تا به حال کاشان بدون دقت لازم به عناصر تاریخی و روش زندگی بومی‌اش روبه توسعه و گسترش بوده‌ می‌باشد. توسعه رابطه با تهران باعث ویران کردن بخش شمال غربی دیوار شهر در ۱۹۲۰ شد. ساخت چندین کارخانه، سوله و بانک، کاشان را به شهر تاریخی فین وصل کرد. در سال‌های ۱۹۳۵–۱۹۴۵ سیاست دولت مرکزی در ساخت راه ماشین‌رو بین طهران و کاشان باعث گسترش شهر در زمان دو راه فین و طهران شد. با رسیدن راه آهن به کاشان یک ایستگاه در شرق شهر ساخته شد و روستاهای یحیی ‌آباد و جمال ‌آباد بخشی از این شهر شدند.

حمام سلطان امیر احمد

در ده سال بعدی اول میدان ماشین‌رو کاشان که پارکی نیز داخل خویش داشت ساخته شد، همینطور چندین روستای دیگر، بخشی از کاشان بزرگ شدند، بانک‌ها و سوله‌های جدیدی ساخته شد و خیابان بزرگی میان قسمت قدیمی و جدید شهر ساخته شد. در هفتاد سال قبل (۱۹۴۰–۲۰۱۰)، شهرک‌های زیادی در کنار راه‌ها و بیرون شهر پدید آمده‌اند، به همان سرعتی که دور شهر سابق را پیش از این پر کرده بودند.

kashan

نصب و اجرای سقف عرشه فولادی در کاشان

شرحواحدمقدارقیمت واحد (تومان)قیمت کل (تومان)
ورق عرشه فولادی 1کیلوگرم10.551,800543,900
رول فرمینگکیلوگرم10.53003,150
گل میخ عدد220,00040,000
سرامیکعدد25001,000
فلاشینگمترمربع0.650,00030,000
میخ چاشنیمتر مربع1.52,0003,000
حملمتر مربع14,0004,000
اجرای کاملمتر مربع160,00060,000
جمع کل685,050

ورق عرشه فولادی یک نوع سازه‌ی فولادی بوده که دارای وزن سبک، مقاومت بالا است و در سقف ساختمان به کار می‌رود. یکی از ملزومات فنی راجع به خرید سقف عرشه فولادی و نصب ورق موارد اصلی و کاربردی است که بایستی به آن دقت کرد.

ارتفاع ورق باید در حین به کار گیری فراتر از 70 میلیمتر نباشد و در طی حمل با تمرکز مورد نیاز انجام شود. همینطور این ورق‌ها بر روی بنا می بایست به گونه‌ای نصب شوند که بر روی تیرهای مهم ساختمان از جمله تیرآهن فولادی گالوانیزه به راحتی مهار شوند و بهتر است پس از نصب ورق عرشه بتن ریزی اجرا شود.

این فرآیند می بایست به وسیله مهندسین کاربلد و خبره صورت پذیرد تا سقف ساختمان از استاندارد بودن مقبول مهندس و معمار قرار بگیرد. امروزه با توسعه و گسترش و تکنولوژی مراکز و کارخانجات بسیاری به ساخت ورق سقف عرشه فولادی پرداختند که با تنوع مدل به بازارهای فروش میدهند. وبسایت بایرایرانیان با دارا بودن کارنامه درخشان اجرای سقف عرشه فولادی، یکی ‌از مراکز معتبر است که مناسب‌ترین سقف عرشه فولادی را با بهترین کیفیت به فروش می‌رساند.

نظرتان را به ما بگویید

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد رای:

هنوز کسی نظر نداده، شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر