بررسی 10 سازه غول پیکر جهان
()

بلندترین ساختمان‌های جهان در گوشه و کنار جهان ساخته شده‌اند. این برج‌های بلند و زیبا کاربردهای متنوعی دارند و پروژه ساخت آنها مدت‌هاست که در سراسر دنیا در حال انجام است. از گذشته تا کنون هنر معماری در این دنیا زیبایی آفریده است. سازه‌های بلند و زیبایی در دنیا وجود دارند که شاید دوست نداشته باشید در آنها زندگی کنید، اما برای همه بسیار جذاب هستند.

معرفی بلندترین ساختمان‌های جهان

قصد داریم لیستی از بزرگترین، زیباترین و البته بلندترین ساختمان‌ها و برج‌های جهان را به شما معرفی کنیم. انواع مختلفی از برج‌های بلند زیبا در همه کشورها پراکنده شده‌اند و هر کدام دارای ارتفاع، ظاهر و ساخت متفاوتی هستند که در نظر گرفته شده است که در نوع خود بی نظیر و برتر از سایر سازه‌های بلند باشد.

برج خلیفه در دبی، امارات متحده عربی

در حال حاضر برج خلیفه یا برج خلیفه با ۱۶۳ طبقه و ۸۲۸ متر ارتفاع بلندترین ساختمان جهان است. این برج در حال حاضر بلندترین سازه ساخت بشر است. از ژانویه 2004، ساخت این برج آغاز شد و در 4 ژانویه 2010 به پایان رسید. این برج در ابتدا برج دبی نام داشت، اما با افتتاح آن توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار وی به برج خلیفه تغییر یافت.

این برج دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، 49 طبقه اداری، 4 استخر و یک کتابخانه برای ساکنین است. همچنین هتل آرمانی با 160 اتاق با طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اول این برج قرار دارد. طراحی این برج از شرکت آمریکایی Skidmore, Owings, Merrill (SOM) و Adrian Smith می باشد که از معماری اسلامی و طبیعت کویری و گل‌ها الهام گرفته شده است.

این برج دارای طرح Y شکل است که بیشترین میزان نور طبیعی را در داخل ساختمان ایجاد کرده است. برج خلیفه از 24348 قطعه شیشه ساخته شده که در مجموع 120000 متر مربع مساحت دارد. برای تمیز کردن این شیشه‌ها از شیارهای افقی در طبقات 40، 73 و 109 استفاده می‌شود که تمیز کردن آنها 2 تا 3 ماه زمان می برد.

برج رادیو ورشو، لهستان

دکل رادیویی ورشو در ورشو یکی دیگر از بلندترین سازه‌های جهان است. این دکل یک دکل مخابراتی است و حدود 646.38 متر ارتفاع دارد. این برج در شهر کنستانتین لهستان ساخته شده است. در سال 1359 بود که پروژه ساخت این بنا آغاز شد و سرانجام در 28 اردیبهشت 1353 به پایان رسید و سپس افتتاح شد. این برج در 8 آگوست 1991 سقوط کرد، اما قبل از سقوط آن بلندترین سازه جهان به حساب می‌آمد.

  اجرای سقف عرشه فولادی تبریز | آذربایجان شرقی

درخت آسمان توکیو، ژاپن

Tokyo Sky Tree یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان است. این سازه بزرگترین برج مخابراتی جهان است که در توکیو ژاپن قرار دارد. ساخت این برج عظیم در سال 2008 آغاز شد و در فوریه 2012 به پایان رسید. این سازه همچنین دارای آنتن بلند است که ارتفاع آن را به 634 متر رسانده است. همچنین از فلز ساخته شده است.

برج تلویزیون KVLY، ایالات متحده

KVLY-Mast یک دکل مخابراتی است که به دلیل ارتفاع زیاد یکی از بلندترین سازه‌های جهان به حساب می‌آید. ارتفاع این دکل مخابراتی 628.8 متر است. دکل تلویزیون KVL ما در بلانچارد، داکوتای شمالی، ایالات متحده آمریکا قرار دارد، ساخت این سازه در سال 1963 به پایان رسید و بعدا افتتاح شد.

برج کانتون، چین

برج کانتون یک برج مخابراتی واقع در گوانگژو، جمهوری خلق چین است. ارتفاع این سازه بلند مخابراتی 600 متر است و همین امر این سازه را به یکی از بلندترین برج‌های روی کره زمین تبدیل کرده است. برج کانتون به برج گوانگژو نیز معروف است.

قبل از ساخت برج خلیفه دبی، این برج بلندترین برج جهان بود. این بنا یک برج چند منظوره است و شکلی پیچ خورده دارد. این شکل از برج کانتون متعلق به امپراتوری روسیه است که با شماره 1896 مورخ 12 مارس 1899 توسط مهندس و معمار روسی ولادیمیر شوکوف به ثبت رسیده است.

برج استانکینو، روسیه

یکی دیگر از طولانی‌ترین ساختمان‌های جهان برج اوستانکینو در روسیه است. برج Ostankino یک برج مخابراتی واقع در مسکو است. ساخت این برج در سال 1963 آغاز شد و تا سال 1967 ادامه یافت. این برج دارای آنتنی است که ارتفاع آن را تا 540 متر افزایش می‌دهد.

برج ویلیس، ایالات متحده

ساخت برج ویلیس که قبلاً برج سیرز نامیده می‌شد به سال 1973 برمی‌گردد. این برج یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان و یکی از نمادهای شهر شیکاگو است. این ساختمان ۱۰۸ طبقه و ۵۲۷ متر ارتفاع دارد و عنوان بلندترین ساختمان آمریکا را نیز به خود اختصاص داده است. این سازه عظیم یکی از نقاط گردشگری برای گردشگرانی است که از شیکاگو بازدید می‌کنند. سالانه بیش از 1 میلیون نفر برای دیدن این آسمان خراش به شیکاگو می‌روند. معمار این بنا بروس گراهام است.

  قیمت سقف عرشه فولادی بوشهر | اجرای سقف عرشه فولادی استان بوشهر

Taipei 101، تایوان

برج تایپه 101 یک آسمان خراش 101 طبقه است که در تایپه، تایوان واقع شده است و یکی از بلندترین سازه‌های جهان به حساب می‌آید. این برج در گذشته مرکز مالی تایپه نام داشت و 508 متر ارتفاع دارد. این برج مسکونی در منطقه لرزه خیز ساخته شده تا مقاومت خود را در برابر زلزله نشان دهد. راز استحکام این برج کره فولادی آن است که 660 تن وزن دارد و بین طبقات 87 و 92 قرار دارد و از 16 بازوی فولادی آویزان شده است.

زلزله‌های بسیار شدید و طوفان‌های مهیب در این منطقه طبیعی و معمول است و وجود این آونگ فولادی در این ساختمان تعادل آن را در برابر زلزله و طوفان حفظ می‌کند. سرعت برخی طوفان‌ها در این منطقه بیش از 250 کیلومتر در ساعت است و سالیانه 200 بار زلزله در این منطقه رخ می‌دهد.

مرکز مالی جهانی شانگهای، چین

مرکز مالی جهانی شانگهای که با نام مرکز تجارت جهانی شانگهای نیز شناخته می‌شود، نام برجی بلند در شانگهای چین است. ساخت این برج از سال 1997 شروع شد و تا سال 2008 ادامه داشت. این برج باشکوه 492 متر ارتفاع دارد و در سال 2009 اولین برج بلند چین بود. فضای بالای برج خالی است، هدف از این نوع طراحی کاهش فشار باد بر برج است. معمار این برج 101 طبقه، شرکت آمریکایی Con Pederson Fox است.

مرکز تجارت بین المللی، چین

مرکز تجارت بین المللی یک آسمان خراش 118 طبقه است که ارتفاع آن 484 متر است و یکی از بلندترین سازه‌های انسانی است. این ساختمان برای دفاتر تجاری استفاده می‌شود و در هنگ کنگ واقع شده است. ساخت این ساختمان در سال 1381 آغاز شد و در سال 1389 تکمیل و افتتاح شد. تیم تولید محتوای بایرایرانیان جهت افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی علاقه مندان به معرفی 10  سازه غول پیکر در جهان پرداخته که امیدوار است مورد پسند شما خواننده گرامی قرار گرفته باشد.

نظرتان را به ما بگویید

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد رای:

هنوز کسی نظر نداده، شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر