آشنایی با حداكثر دهانه سقف عرشه فولادي و نحوه محاسبه بتن سقف عرشه فولادی
()

آشنایی با حداکثر دهانه سقف عرشه فولادی و نحوه محاسبه بتن سقف عرشه فولادی

حداکثر دهانه سقف عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی، یکی از بهترین و مقاوم ترین انواع سقف ها می باشد که امروزه از این نوع سقف در بسیاری از موارد برای پوشش دهی سقف سوله ها و انبار ها استفاده می شود. برای پوشش دهی سقف سوله ها و انبار ها و ساختمان های مختلف، از یکسری ابزار و وسایل استفاده می شود و یکسری قوانین برای این پوشش دهی وجود دارند که افرادی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند، بایستی با این قوانین آشنایی کامل داشته باشند.

حداکثر دهانه سقف عرشه فولادی، بایستی متناسب با خصوصیات و ویژگی های ابزار و وسایل مورد استفاده در پوشش دهی سقف این سوله ها و انبار ها انتخاب شود. بدیهی است در صورتی که حداکثر دهانه سقف عرشه فولادی بیشتر از مقدار محاسبه شده باشد، سقف نخواهد توانست نیرو های وارده بر خود را تحمل کند و ممکن است دچار تخریب شود. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با اجزای مختلف سقف عرشه فولادی آشنا کرده و درباره ی آن ها توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. همچنین در ارتباط با حداکثر دهانه سقف عرشه فولادی و نحوه محاسبه بتن سقف عرشه فولادی نیز صحبت هایی خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

اجزای مختلف سقف عرشه فولادی و حداکثر دهانه سقف عرشه فولادی

دهانه سقف عرشه فولادی

دهانه سقف عرشه فولادی

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، سقف عرشه فولادی یکی از بهترین و مقاوم ترین سقف ها می باشد که برای پوشش دهی سقف سوله ها و انبار ها و ساختمان های مختلف از این نوع سقف استفاده می شود. برای پوشش دهی سقف سوله ها با سقف عرشه فولادی، به یکسری لوازم و ابزار آلات نیاز می باشد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • ورق های گالوانیزه با قطر های مختلف

یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های سقف های عرشه فولادی، ورق گالوانیزه می باشد. برای پوشش دهی سقف سوله ها و انبار ها با دهانه های مختلف، از ورق های گالوانیزه با قطر های مختلفی استفاده می شود. ورق گالوانیزه، یکی از بهترین و مقاوم ترین انواع ورق های فلزی می باشد که اصلی ترین کاربرد آن در پوشش دهی سقف ها می باشد. هر چقدر که دهانه ی سقف عرشه فولادی بزرگ تر و عریض تر باشد، از ورق های گالوانیزه با قطر های بزرگ تری باید استفاده کرد.

  مقایسه سقف عرشه فولادی با سایر سقف ها

بیشتر بخوانید : سقف عرشه فولادی در اصفهان

  • تیر های اصلی و فرعی

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های سقف های عرشه فولادی، تیر های اصلی و فرعی هستند که در زیر ورق های گالوانیزه نصب می شوند. تیر های فرعی به صورت عمود بر تیر های اصلی قرار گرفته اند و تیر های اصلی در ارتباط مستقیم با ستون های سازه و فونداسیون آن قرار دارند. فاصله ی بین تیر های فرعی در سقف های عرشه فولادی بایستی به صورت کاملا دقیق و حساب شده انتخاب شود. حداکثر فاصله بهینه بین تیر های فرعی در سقف های عرشه فولادی 250 سانتی متر می باشد. در صورتی که فاصله بین تیر های فرعی در این نوع سقف در حدود 250 سانتی متر باشد، از ورق های گالوانیزه با قطر 0.8 میلی متر برای پوشش دهی استفاده می کنند.

حال آن که هر چقدر که فاصله ی بین تیر های فرعی بیشتر باشد و به 300 سانتی متر نزدیک شود، قطر ورق های گالوانیزه مورد استفاده در پوشش دهی نیز بایستی افزایش پیدا کند و به حدود 1 میلی متر برسد. در صورتی که قطر ورق ها در فواصل دور تر بین تیر های فرعی افزایش پیدا نکند، ممکن است در اثر وارد آمدن فشار های دینامیکی و فشار بتن از بالای سقف، سقف عرشه فولادی دچار ریزش شود.

سقف عرشه فولادی

دهانه سقف عرشه فولادی

دهانه سقف عرشه فولادی

بیشتر بخوانید : سقف عرشه فولادی بوشهر

محاسبه بتن سقف عرشه فولادی به چه صورت انجام می شود؟

پس از این که قالب گیری و آرماتور بندی سقف عرشه فولادی آماده شد، بایستی به سرعت و به صورت همزمان تمام قسمت های سقف عرشه فولادی را بتن ریزی کرد. جهت اتصال بتن و ورق های گالوانیزه، از گلمیخ ها استفاده می شود که اتصال محکمی را بین بتن و ورق های گالوانیزه برقرار می کند. برای بتن ریزی سقف عرشه فولادی، میزان بتن کم تری در مقایسه با بتن پی ساختمان مورد نیاز است. زیرا سقف نباید سنگین شود چون ممکن است در اثر وارد آمدن فشار زیاد به سقف عرشه فولادی، سقف دچار ریزش شود. همچنین باید برای جلوگیری از خرابی و ریزش سقف عرشه فولادی، از قوانین حداکثر دهانه سقف عرشه فولادی نیز پیروی کرد و آن ها را مد نظر قرار داد.

  روند اجرای شروع پروزه های ساختمانی به چه صورت است؟

محاسبه بتن سقف عرشه فولادی

نظرتان را به ما بگویید

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد رای:

هنوز کسی نظر نداده، شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر