حداکثر دهانه سقف عرشه فولادی
()

سقف عرشه فولادی تبریز

سقف عرشه فولادی سازه‌ای متشکل از ورق‌‌های فولادی موج‌دار می‌باشد که به منظور ساخت سقف و کف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سقف عرشه فولادی، نوعی از سقف‌های کامپوزیت می‌باشد که با به کار گیری از ورق‌های فولادی موجدار گالوانیزه و بتن مسلح ساخته می‌شود. به علت اجرای ساده، سرعت اجرای بالا، هزینه نسبتا کم و ایمنی مطلوب، این سقف کاربرد گسترده‌ای در تشکیل بنا‌های گوناگون دارد.

سقف عرشه فولادی به عنوان زیرلایه مستحکمی در ساخت سقف سازه به کار می‌رود که سطح کاری محکمی را برای نصب انواع عایق‌ها مانند عایق‌های آب‌وهوا و استفاده از انواع مصالح سقف فراهم می‌کند. از  سفف عرشه فولادی برای ساخت انواع سازه‌ها یا پناهگاه و سایبان‌ها نیز استفاده می‌شود.

درباره تبریز

شهر تبریز در منطقه‌ای کوهستانی و نیمه‌جلگه‌ای واقع شده و در اصل جلگه‌ای است که از سه طرف شمال، جنوب و شرق آن را کوهستان احاطه کرده است. شهر تبریز در نیمکره شمالی کره زمین واقع شده است و جهت جغرافیایی تبریز به مرکزیت ایران شمال غربی است.

به طور کلی آب و هوای تبریز، کوهستانی و سرد و خشک است. میزان رطوبت در این شهر بسیار پایین است و زمستان هایی طولانی و سرد دارد. تبریز امن ترین کلان شهر ایران محسوب می‌شود.

واژه تبریز به معنای چشمه یا رود گرم است. جرج کرزن نیز در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که تبریز واژه‌ای آریایی و از کلمات تب به معنی گرم و ریز از مصدر ریختن استخراج شده است. او دلیل این نام‌گذاری را وجود چشمه‌های آب گرم در اطراف شهر تبریز می‌داند.

سقف عرشه فولادی تبریز

اوج شکوفایی تبریز در زمان ایلخانان بود که در این زمان، این شهر پایتخت قلمرویی پهناور از نیل تا آسیای مرکزی بوده‌است. شهر تبریز در سده‌های گذشته شاهد حوادث متعددی از قبیل اشغال توسط بیگانگان و زمین‌لرزه‌های مهلک بوده‌است. این شهر پایتخت آق‌قویونلوها و قراقویونلوها، نخستین پایتخت حکومت صفویه و آغازگر انقلاب مشروطه برعلیه استبداد محمدعلی شاه بوده‌است.

شهر تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع است. و به سبب موقعیت مناسب خود، درگذشته از مراکز تجاری منطقه بوده و هم‌اکنون نیز یکی از مراکز مهم صنعتی در سطح ایران محسوب می‌شود. این شهر در دو سدهٔ اخیر، مبدأ بسیاری از تحولات اجتماعی، فرهنگی و صنعتی در کشور بوده و نقشی کلیدی در تحولاتی مانند انقلاب مشروطیت، انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ و مدرنیزه‌کردن ایران داشته‌است.

  لوله گوشتدار چیست؟ | کاربرد، نحوه ساخت و قیمت لوله گوشتدار

اجرای سقف عرشه فولادی در سراب

شهرستان سراب با وسعت ۱۳ کیلومتر در شرق استان آذربایجان شرقی قرار دارد. این شهرستان به لحاظ وسعت بعد از تبریز و مراغه، سومین شهر پر وسعت استان آذربایجان شرقی می‌باشد. سراب از دو منطقه به نامهای مرکزی و مهربان تشکیل شده است. درگذشته، سراب در جاده ابریشم قرار داشته و اهمیت زیادی برای تاجران و شاهان سرزمین ایران داشته است.

سقف عرشه فولادی میانه

سقف عرشه فولادی میانه

این شهرستان زیبا میراثی از قدیمی‌ترین نژاد اصیل ایرانی به نام مادها است و به همین خاطر گوشه به گوشه‌اش از آثار ارزشمند و تاریخی که گذشتگان به یادگار گذاشتند پر شده است.‌ جدا از جاذبه‌‌ های تاریخی شهرستان میانه، طبیعتی که این شهرستان را احاطه کرده است روح و روان آدمی را مجذوب خود می‌کند.

جاذبه‌های تاریخی تبریز

تبریز از جمله شهرهایی است که بخاطر موقعیت جغرافیایی، پیشینه تاریخی و ساخت و ساز شهری اش سلیقه های متفاوتی را برای سفر کردن در برمی گیرد. در ادامه وبسایت بایرایرانیان از چند نمونه جاذبه های دیدنی این شهر نام می‌برد.

بازار بزرگ تبریز

بازار بزرگ تبریز همانطور که اشاره کردیم بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان است و به ثبت جهانی یونسکو نیز رسیده است‌. در بازار تبریز مدرسه، مسجد و کاروانسراهای تاریخی زیادی وجود دارد که نمای این اماکن با آجر و گنبد ها و طاق های زیبا ساخته شده است و بر جذابیت های بصری این بازار افزوده است.

مسجد کبود تبریز

یکی از معروف ترین آثار تاریخی شهر تبریز مسجد کبود است که متعلق به دوره قراقویونلوها است که به نام های عمارت مظفریه و مسجد جهانشاه نیز شهرت دارد. بنای تاریخی و آجری مسجد کبود با سبک معماری آذری توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. کاشی کاری های ظریف فیروزه ای و سقف لاجوردی طلا کاری شده این مسجد باعث شده تا به آن لقب فیروزه اسلام را بدهند.

مسجد-کبود-تبریز

خانه حریری

به زیباترین خانه تاریخی تبریز خوش آمدید. تنوع نقاشی‌های دیواری خانه‌ی حریری که پیرو سبک نگارگری دوره‌ی قاجاری است این خانه‌‌ را به زیباترین خانه‌ی تاریخی آذربایجان‌شرقی تبدیل کرده است. خانه‌ی حریری از حیاط اندرونی، بیرونی و دو بلوک خانه تشکیل شده ؛ نقاشی‌های نمای بیرونی ساختمان داستان‌های اساطیری مثل یوسف و زلیخا را به تصویر می‌کشد و سقف آن هم مزین به مینیاتور ایرانی است.

  اجرای سقف عرشه فولادی در مشهد | با سابقه‌ترین مجموعه اجرایی در مشهد

خانه صرافلار (موزه سفال)

از دیگر خانه‌های تاریخی تبریزی که یادگاری از دوران قاجار است خانه‌ی صرافلار است که متعلق به خاندان صرافلار بوده و آخرین ساکنین آن خانواده‌ی علوی بوده است. این خانه دارای زیر زمین و طبقه‌ی فوقانی است و ایوان آن با ستون‌های گچ کاری شده و حیاط مزین به حوض و باغچه زیبایی و صفای خانه‌های قدیمی را دارد.

روستای کندوان

روستای کندوان یکی از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد کشور است که در نزدیکی شهر تبریز واقع شده است. این روستای ۷۰۰۰ ساله جزو سه روستای صخره ای جهان است و از این نظر اهمیت ویژه ای دارد. در واقع آن چیزی که این روستا را متمایز کرده است خانه هایی است که در دل صخره ها واقع شده است و هنوز هم مردم محلی در این خانه ها سکونت دارند.

قیمت سقف عرشه فولادی مرند

سقف عرشه فولادی مرند

مرند یکی از شهرهای زیبا و تاریخی استان آذربایجان شرقی است. شهر مرند قدمتی شش هزار ساله دارد و به واسطه تاریخی غنی، دارای اماکن تاریخی و باستانی فراوانی است که بخشی از این اماکن در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. مرند در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است و به سبب همین موقعیت جغرافیایی که دارد از نظر آب و هوا به شهر چهار فصل معروف است.

روش اجرای سقف عرشه فولادی مراغه

شهرستان مراغه در جنوب استان آذربایجان شرقی، در دامنه جنوب وجنوب غربی رشته کوه سهند واقع شده است. مراغه علاوه بر تاریخ وفرهنگ ریشه دار خود، به دلیل برخورداری از آب وهوای مطبوع ورودخانه های پرآب، دارای مناظر زیبای طبیعی بوده و به باغ شهر شمال غرب کشور معروف شده است. بایرایرانیان با بهترین متریال اجرای سقف عرشه فولادی مراغه را انجام خواهد داد.

کلام آخر

چیزی که سقف عرشه فولادی را از سایر سقف‌های ساختمانی متمایز کرده است اجزای تشکیل‌دهنده آن که ورق‌های فولادی گالوانیزه است می‌باشد. شرکت بایرایرانیان با افتخار و سابقه عالی در زمینه فروش و خدمات پس از فروش خود انواع سقف عرشه فولادی را در شهر تبریز و تمام شهرهای استان آذربایجان شرقی آن از جمله مراغه، اهر، سراب، میانه، مرند و هشترود و تمامی نقاط کشور ایران عرضه می‌کند.

نظرتان را به ما بگویید

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد رای:

هنوز کسی نظر نداده، شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر