سقف عرشه فولادی در بندعباس
()

سقف عرشه فولادی در بندرعباس که یکی از مهمترین بندرهای جنوب کشور ایران می‌باشد و اسم قدیمی آن بندر گمبرون است. از فعالیت های مهم شرکت بایرایرانیان است که پس از بررسی این شهر به آن می‌پردازیم.

سقف عرشه فولادی در بندرعباس و قیمت آن

شهرستان بندرعباس در شمال تنگه هرمز جای دارد. وسعت آن ۲۷۳۱۶ کیلومتر مربع می‌باشد. این شهرستان از سمت شمال به شهرستان حاجی آباد و از سمت شرق به شهرستان‌های میناب و رودان، از غرب به شهرستان‌های: بندرخمیر و بندر لنگه، و از جنوب به خلیج عجم و جزیره قشم محصور هست. شهر بندر عباس مرکز شهرستان بندر عباس می‌باشد. حجم این شهر که در کنار دریا خلیج فارس واقع شده است حدود ۴۵ کیلومتر مربع و طول آن از سطح دریا ۱۰ متر می‌باشد.سقف عرشه فولادی در بندرعباس توسط شرکت بایرایرانیان با بهترین متریال،مناسب ترین قیمت و در اسرع وقت با متخصص ترین افراد در محل موردنظر شما اجرا می شود.

نزدیک‌ترین شهر به بندرعباس شهر قشم با حدود ۲۸ کیلومتر می‌باشد. مسافت بندرعباس تا طهران ۱۳۳۳ کیلومتر است. شهر بندر عباس از شمال به ارتفاعات و کوه‌ها و از جنوب به دریا منتهی می‌گردد؛ براین اساس مسئله شیب همگانی شهر در راستای شمال به جنوب می‌باشد.

شرحواحدمقدارقیمت (تومان)قیمت کل (تومان)
ورق عرشه فولادی 0/8کیلوگرم8.551,800440,300
رول فرمینگکیلوگرم8.5rn3002,550
گل میخعدد220,00040,000
سرامیکعدد25001,000
فلاشینگمتر مربع0.650,00030,000
میخ چاشنیمتر مربع1.52,0003,000
حملمتر مربع14,0004,000
اجرای کاملمتر مربع160,00060,000
جمع کلمتر مربع580,850

قسمت پهناور و قابل توجهی از شهر مثلا محله سورو در جنوب غربی شهر و جنوب خیابان امام خمینی حد فاصل خور شیلات و خورگورسوزان و جنوب محله نخل ناخدا دارنده سطحی هموار بوده واز ارتفاعی میان ۰٫۶ متر تا حداکثر ۵ از سطح دریا برخوردار می‌باشد. در تقسیم بندی‌های استانی قدیم، بندرعباس (به همراه میناب و شهرهای شرق هرمزگان) شهرستانی از استان کرمان قدیم (استان ۸) بود و بعدها تحت عنوان استان ساحلی و سپس هرمزگان جدا شد.

تاریخچه قدیمی بندرعباس

در زمان فرمانروایی داریوش بزرگ (بین ۵۸۶ و ۵۲۲ قبل از ولادت) فرمانده سلیاکوس به فرمان داریوش بزرگ از بندرعباس با کشتی به اکتشاف اقیانوس هند و دریای سرخ پرداخت. در هنگامی که اسکندر، شاهنشاهی کشور ایران را فتح می‌کرد، بندرعباس با نام هُرمیرزاد (Hormirzad) شناخته می‌شد. اما این شهر در محل فعلی نبود و شهر کوچکی در مسیر بندرعباس میناب قرار داشت و مرکزیت مهم بیشتر با جزیره هرمز بود.

سقف عرشه فولادی در بندرعباس

سقف عرشه فولادی در بندرعباس

نام بندرعباس

در سال ۱۶۲۲ میلادی شاه عباس توانست با یاری انگلیسی‌ها و توانمندی سردار ایرانی امام قلی خان دست پرتغالی‌ها را از این بندر کوتاه نماید. به افتخار این موفقیت بندر گمبرون به بندر عباس تغییر نام داد. در تقسیمات فعلی کشوری شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان و یکی از مهم ترین مرکزهای راهبردی و بازرگانی کشور ایران در مجاورت خلیج فارس و دریای عمان می‌باشد.

شرحواحدمقداربرند قیمت کل (تومان)
مش نمره 8 چشمه 20*20کیلوگرم1فولاد سپهر ایرانیان سبک بار30,000
میلگرد نمره 8 آجدارکیلوگرم1فولاد سپهر ایرانیان سبک بار28,000

سقف عرشه فولادی در بندرعباس و بنادر تجاری آن

بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر به جهت حالت مطلوب جغرافیایی، تحت عنوان نقطه اتکای بندرعباس در جهت جابه‌جایی محصول و سرمایه در انواع گوناگون، نتیجه ها اقتصادی به سزایی برای استان هرمزگان به هم پا داشته و بندرعباس را به حوزه‌ ویژه اقتصادی معادن، فلزات، کشتی‌سازی و صادرات و واردات جنس تبدیل کرده‌ می‌باشد.

شما در حالی مطالعه بررسی و چگونگی اجرای سقف عرشه فولادی در بندرعباس می باشید.از اینکه زمان خود را در سایت بایرایرانیان صرف می کنید سپاس گذاریم.

آثار تاریخی بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی، این ساختمان به وسیله هلندی‌ها در سال ۱۱۱۰ هجری قمری بنا شده و قلعه‌ای با ۱۶ ساختمان بلند و ۳ دروازه بوده که تحت عنوان اداره گمرک به کارگیری میشد. حمام گله‌داری، این حمام از پنج گنبد بزرگ و کوچک درست شده و به گرمابه پادشاه عباس نیز مشهور می‌باشد.

گرمابه و مسجدگله داری ازجمله دیرین ترین بناهای بندر عباس و جز پیامدها تاریخی شهر محسوب می گردند که با فاصله کم از هم در محله اوزی ها واقع گردیده اند.عمر این ابنیه به زمان قاجاریه می‌رسد و در سال ۱۳۳۰به سعی حاج احمد گله داری بازسازی شده است.

  سقف عرشه فولادی در شیراز

محل پرستش هندوها، که در بندرعباس به بُت گورُ معروف می‌باشد در سال ۱۳۱۰ بوسیله هندوهای بومی بندرعباس به سبک معماری هندی و بوسیله معماران هلندی سازه گردیده و اینک تحت عنوان موزه تاریخی به کارگیری می‌شود. خوری به اسم «گور سوزون» نیز در بندر عباس وجود دارد که بیان کننده هندوهای مستقر شهر مردگان خود را در کنار آن می‌سوزاندن و احتمالا سازه به سنت هندوها خاکستر آن‌ها را به ‌این خور می‌ریختند و امروزه بخشی از فاضلاب شهر از این ‌شیوه به خلیج فارس می‌ریزد.

شرحواحدمقدارقیمت واحد (تومان)قیمت کل (تومان)
ورق عرشه فولادی 0/9کیلوگرم9.551,800492,100
رول فرمینگکیلوگرم9.5rn3002,850
گل میخعدد220,00040,000
سرامیکعدد25001,000
فلاشینگمتر مربع0.650,00030,000
میخ چاشنیمتر مربع1.52,0003,000
حملمتر مربع14,0004,000
اجرای کاملمتر مربع160,00060,000
جمع کلمتر مربع632,950

مسجد ناصری (بندر عباس) که در سال ۱۳۰۴ هجری قمری تشکیل شده می‌باشد. این مسجد در سال ۱۳۸۶ مرمت شده است. مسجد صحراباغی این مسجد در سال ۱۳۱۰ هجری قمری ساخته شده است. مسجد گله‌داری تاریخ ساخت آن مرتبط با ۱۲۹۶ هجری قمری می‌باشد.

مسجد جامع دلگشا در سال ۱۱۷۵ هجری قمری سازه شده است. در خیابان مسجد جامع بندرعباس بنا شده در بلوار طالقانی قراردارد و یادگار قرن ۱۲ و ۱۳ ه.ق به حساب آورده می‌شود. قسمت کهن شبستان دارنده ستون‌های متفاوت با سر ستون‌های گچبری مشابه گله داری و مسجد دژگان می‌باشد. شبستان این مسجد دارای یک قسمت الحاقی نیز هست.

اجرای پروژه سقف عرشه فولادی در بندرعباس

اجرای پروژه سقف عرشه فولادی در بندرعباس

سقف عرشه فولادی در بندرعباس و نحوه اجرای آن

سقف عرشه فولادی در بندرعباس امروزه در صنعت ساختمان سازی ترویج بی نظیری پیدا نموده است. اجرای این سقف سرعت بسیار بالایی دارد و به این خاطر مهندسان و طراحان، برای کارهای بنای خود این سقف را مورد استفاده قرار می‌دهند. این سقف عرشه فولادی نیز از نظر ایمنی، بسیار قابل پذیرش می‌باشد. برای اجرای سقف عرشه فولادی، ساختمان سازها به آرماتور حرارتی، بتن، گل میخ ، تیرهای فرعی و ولی ورق گالوانیزه ذوزنقه ای نیاز خواهند داشت.

از دلایل اساسی دیگری که سبب استقبال مهندسان از سقف عرشه فولادی گردیده است، ایمنی بالای این سقف حتی در حین اجرای آن می‌باشد. براین اساس که پس از نصب و اتصال ورق های گالوانیزه به بنای اصلی و میخکوب شدن آنها، یک عرشه فولادی پهناور و بزرگ ساخته می‌شود که امنیت مورد نیاز را برای اکیپ اجرایی و اشخاص حاضر در آن مکان تولید می‌نماید و آنان می‌توانند با خیال راحت به ادامه فعالیت خود بپردازند.

سقف عرشه فولادی در بندرعباس تاریخچه منطقه

پیش از ورود تکنولوژی اجرای سقف عرشه فولادی به کشور ایران، تنها استانداردهای اروپایی برای این نوع از سقف ها تعریف شده بود. تمامی امکانات می بایست از اروپا وارد می‌شد و قابلیت ساخت تجهیزات در کشور ایران وجود نداشت. پس از گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی و علم این نوع سقف ها در کشور ایران، استانداردهایی از سوی مراجع ذیصلاح برای مهندسان و طراحان تعریف شد که آنان طبق تاییدیه ها و استانداردها، می‌توانستند به پیاده سازی این سقف در کشور ایران بپردازند.

سقف عرشه فولادی در بندرعباس

شرحواحدمقدارقیمت واحد (تومان)قیمت کل (تومان)
ورق عرشه فولادی 1کیلوگرم10.551,800543,900
رول فرمینگکیلوگرم10.53003,150
گل میخ عدد220,00040,000
سرامیکعدد25001,000
فلاشینگمترمربع0.650,00030,000
میخ چاشنیمتر مربع1.52,0003,000
حملمتر مربع14,0004,000
اجرای کاملمتر مربع160,00060,000
جمع کل685,050

قابلیت ایجاد و تهیه و تنظیم گل میخ ها با کیفیت خوب و ساخت ورق های گالوانیزه در کارخانجات فراهم گردیده است. درحال حاضر کشور ایران جزو معدود کشورهایی شده که می‌تواند روزانه به میزان ۵۰ تن عرشه فولادی و بیش تر از ۳۰۰۰ متر مربع سقف عرشه فولادی ایجاد نماید.

مزایای سقف عرشه فولادی

سبک بودن این سقف نسبت به اسکلت‌های فولادی دیگر، یک کدام از خصوصیت های منحصر به فرد این نوع سقف می‌باشد. با به کارگیری از ورق‌های فولادی گالوانیزه دیگر نیازی به قالب بندی برای بتن ریزی نیست و خود آن تحت عنوان قالب بتن ریزی کار می‌کند. و همینطور با باقی ماندن در ساختمان، استحکام آن را بالا می‌برد. در سقف عرشه فولادی در بندرعباس قابلیت آن وجود دارد که چندین سقف با هم اجرا و نصب شوند و این خود سبب صرفه جویی در زمان و هزینه می‌گردد. از سایر مزایای سقف عرشه فولادی می‌شود به موارد پایین اشاره نمود

  • کاهش وزن و بار سقف و در ادامه آن کاهش وزن بنا
  • حمل و نقل راحت و حذف بلوک‌های سنگین و قالب بندی‌ها
  • به کارگیری از گل میخ در این نوع سقف‌ها که مورد تاییدترین شیوه اجرای سقف می‌باشد
  • امکان انتقال راحت و دپو کردن حتی در فضاهای محصور
  • آجدار بودن ورق گالوانیزه و افزایش الاستیسیته و کشسانی نسبت به ورق‌های صاف
  • عدم نیاز به تیرهای فرعی و میلگردهای کششی که سبب کاهش هزینه ها است

محاسبات سقف عرشه فولادی

عرشه‌های فولادی به سقف‌هایی گفته می‌گردد که از محصول ورق‌های فولادی گالوانیزه ساخت و ساز می‌شوند. این تولید‌ها به صورت ذوزنقه بوده و از روش برش‌گیرهایی به نام گل‌میخ به سقف و بتن متصل می‌گردند. وظیفه مهم گلمیخ ‌ثابت نگه داشتن عرشه‌های فولادی می‌باشد.

برای این‌ که بتن‌ها به راحتی بر روی این تولیدات ریخته شوند، سطح آن ها دارنده فرورفتگی و برجستگی‌های یکنواختی می‌باشد. ورق‌های سقف عرشه فولادی در بندرعباس دارنده دو سبک سقفی و کفی می‌باشند و هرکدام بسته به کاربرد خود مورد به کارگیری قرار می‌گیرند.

image002 1

استعلام قیمت سقف عرشه فولادی در بندرعباس

برای استعلام از قیمت سقف عرشه فولادی در بندرعباس و همگی الازمات آن می‌توانید به بایرایرانیان مراجعه کرده و قیمت بروز و دقیق را از آن جا بگیرید. قیمت سقف عرشه فولادی کاملا متغیر بوده و نمی‌توان یک بهای ثابت برای آن در نظر گرفت. دست اندرکاران زیادی در تعیین بهای آن وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از عرض مفید، ضخامت، اندازه، کیفیت و برند فرآورده که می‌بایست برای کسب اطلاعات بیشتر با نمایندگی‌های معتبر شرکت بایرایرانیان تماس گرفت.

نظرتان را به ما بگویید

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد رای:

هنوز کسی نظر نداده، شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر