سقف عرشه فولادی در رشت - گیلان
()

برای اجرای سقف عرشه فولادی در رشت، باید به چند نکته توجه کرد:

1- ابتدا باید محاسبات مربوط به باربری، مصالح و اجزای سازه را با دقت انجام دهید. برای این کار می‌توانید به کارشناسان مهندسی ساختمانی مراجعه کنید.

2- باید از مصالح با کیفیت و استاندارد استفاده کنید، به عنوان مثال از فولاد با کیفیت مناسب و برندهای معتبر.

3- باید از ابزارهای مناسب و دقیق برای برش، حفاری و نصب قطعات استفاده کنید.

4- باید دقت کنید که قطعات فولادی به درستی نصب شوند و هیچ گونه خللی در اجزای سازه وجود نداشته باشد.

5- باید از کارگران ماهر و مجرب در اجرای پروژه استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

6- در نهایت باید از بررسی‌های دوره‌ای برای بررسی وضعیت سازه و اجزای آن استفاده کنید تا هر گونه خرابی و آسیب در سازه به سرعت تشخیص داده و تعمیر شود.

با رعایت این نکات، می‌توانید به خوبی سقف عرشه فولادی را در رشت اجرا کنید. همچنین، برای اطمینان از صحت و سلامت سازه، بهتر است از کارشناسان مهندسی ساختمانی برای بررسی و تایید سازه استفاده کنید.

سقف عرشه فولادی رشت

سقف عرشه فولادی ورقه ای فلزی است که برروی تیرآهن یا تیرچه‌های فولادی قرارداده می‌شود. که با ایجاد یک سکوی مستحکم امکان به کارگیری از بتن و سایر مصالح را فراهم می‌کند. سقف عرشه فولادی به نسبت استحکام و مقاومت بالایی که دارد یک محصول ایده آل برای ساختمان های چند طبقه با سقف بتنی است.

سقف عرشه فولادی دارای انواع مختلف می‌باشد که شرکت بایرایرانیان با افتخار در کنار پشتیبانی برتر مشتری، انواع سقف عرشه فولادی را از جمله در شهر رشت عرضه می کند. با خرید سقف عرشه از بایرایرانیان در زمان صرفه جویی کرده و هزینه بودجه پروژه‌تان را به حداقل برساند.

جدول قیمت سقف عرشه فولادی در رشت

شرحواحدمقدارقیمت (تومان)قیمت کل (تومان)
ورق عرشه فولادی 0/8کیلوگرم8.551,800440,300
رول فرمینگکیلوگرم8.5rn3002,550
گل میخعدد220,00040,000
سرامیکعدد25001,000
فلاشینگمتر مربع0.650,00030,000
میخ چاشنیمتر مربع1.52,0003,000
حملمتر مربع14,0004,000
اجرای کاملمتر مربع160,00060,000
جمع کلمتر مربع580,850

رشت یکی از کلان‌شهرهای ایران، مرکز استان گیلان در شمال ایران، و مرکز شهرستان رشت است. این کلانشهر همچنین بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه دریای خزرمحسوب می‌شود. رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

رشت بیش از 4.5 قرن پیش مرکز گیلان شد و در گذشته، مرکز استان یکم ایران بوده‌است. همچنین این شهر نقشی کلیدی در بزنگاه‌های تاریخ ایران مانند انقلاب مشروطه، جنبش جنگل و انقلاب ۱۳۵۷ ایران داشت و با توجه به فرهنگ مردم آن و قرار گرفتن در جاده راه ابریشم از دیرباز به عنوان دروازه اروپا همواره به عنوان دروازه تمدن مدرن از آن یاد می‌شود و دارای پیشینه‌ای درخشان در عرصه مبادلات خارجی بوده‌است. شهر رشت از القاب متفاوتی در طول تاریخ برخوردار بوده، مانند دروازه اروپا، عروس شهرهای ایران، شهر باران، شهر بارانهای نقره ای و…

سقف عرشه فولادی رشت

شهر رشت در دوران شاه عباس

شهر رشت از سال 1004 مصادف با دوران حکومت شاه عباس به عنوان مرکز گیلان انتخاب شده و مرکز معاملات نوغان و ابریشم گردید که در آن زمان محصول اول گیلان محسوب می شد. بعد از آن این شهر مورد توجه مالکان بزرگ ایرانی، روسی، یونانی و اروپائی که تاجران عمده نوغان بودند قرار گرفت و پیشرفت چشمگیری کرد.

امروزه شهر رشت یکی از قطب‌های کشاورزی و گردشگری در سطح کشور محسوب می‌شود. رشت یکی از قطب‌های تولید برنج ایران، تولیدکننده بزرگ فولاد و قطب تولید نانو داروهای ضد سرطان کشور، یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران است.

اجرای سقف عرشه فولادی در استان گیلان و شهر رشت را به بایرایرانیان بسپارید

سقف عرشه فولادی یک صفحه فلزی است که برای ساخت و ساز سقف ساختمان استفاده می شود و پس از سوار شدن روی تیرآهن یا تیرچه‌های فولادی  یک سطح ایمن و بادوام برای اجرای ساخت و ساز و مصالح، عایق، غشای ضد آب سقف و بتن سبک فراهم می کند. سقف عرشه با جوشکاری، بست مکانیکی یا پیچ کردن ورق های فلزی به فولاد متصل می شود.

سقف عرشه دارای سطح صاف و بدون برجستگی است و طوری طراحی شده است که بتن به راحتی روی آن ریخته شود. اجرای سقف عرشه فولادی در رشت و سایر شهرهای ایران را میتوانید از مجموعه ما درخواست کنید. مجموعه بایرایرانیان تجربه اجرای سقف عرشه را در اکثر شهرهای بزرگ و کوچک ایران دارد.

جدول قیمت سقف عرشه فولادی در گیلان

شرحواحدمقدارقیمت واحد (تومان)قیمت کل (تومان)
ورق عرشه فولادی 0/9کیلوگرم9.551,800492,100
رول فرمینگکیلوگرم9.5rn3002,850
گل میخعدد220,00040,000
سرامیکعدد25001,000
فلاشینگمتر مربع0.650,00030,000
میخ چاشنیمتر مربع1.52,0003,000
حملمتر مربع14,0004,000
اجرای کاملمتر مربع160,00060,000
جمع کلمتر مربع632,950
  کنترل های قبل از بتن ریزی سقف عرشه فولادی

تاریخچه ساخت و ساز در شهر رشت

شهر رشت در ابتدا‌ در میان یک فضای جنگلی قرار داشته و از آبادی‌های کهن ایران به‌شمار می‌رفته ‌است. در آن زمان شهر رشت در میان دو رودخانه گوهررود و سیاهرود قرار داشت و نام قدیمی آن «دارالمرز» یا «دارالامان» بوده که قبل از این دو به آن «بیه» می‌گفتند. ایجاد بنای اولیه رشت را با احتمال زیاد به قبل از اسلام و به دوره ساسانیان نسبت می‌دهند در حالی که به نوشته برخی از محققان؛ رشت در پیش از اسلام و دست کم در دوره ساسانیان وجود داشته است.

شهری زیر آب!

بنا بر روایت دیگری این ناحیه در گذشته دور، زیر آب‌های دریای خزر قرار گرفته بود، اما به تدریج و بر اثر رسوب زیاد و تبخیر آب، اراضی گیلان و ناحیه‌ای که امروزه به نام رشت معروف است از آب خارج شدند. این ناحیه چون دارای منابع طبیعی مانند جنگل و زمین‌های مناسب کشاورزی بوده، به سرعت به صورت دهکده‌ای درآمده و قابل سکونت شده‌است. در زمانی که حکومت ساسانی روبه فروپاشی می‌رفت، حکمرانی مستقل این دیار را گیلان‌شاه می‌نامیدند.

تاریخچه استان گیلان

این شهر از سال ۱۰۰۴ هـ. ق به فرمان شاه‌عباس مرکز استان گیلان و مرکز معاملات نوغان و ابریشم شد که در آن زمان محصول اول گیلان بود. این امر موجب شد که مالکان بزرگ و معامله‌گران ایرانی و روسی و یونانی و ارمنی که سر و کار با نوغان و ابریشم داشتند به این شهر رو کرده و بر وسعت آن بیفزایند. از این زمان سنگفرش بازار و سرپوشیدن خندقهای سرگشاده در نواحی مرکزی شهر شروع شد.

در سال ۱۰۷۱ هجری قمری، قوای روسیه به دستور پترکبیر به گیلان حمله برد و رشت را تا سال ۱۱۴۵ هجری قمری در اشغال خود نگه داشت. و سپس در سال‌های بعد آن نیز شهر رشت به دست سایر بزرگان روس تسخیر و غارت شد. رشت در فاصله سال‌های ۱۱۵۷ هـ. ق تا ۱۱۸۴ هـ. ق در وسط جنگلی انبوه قرار داشت. در اطراف نقاط اصلی شهر خانه‌ها نزدیک به هم و در بقیه نقاط خانه‌ها بدون هیچگونه نظمی پراکنده بود.

سقف-عرشه-فولادی-گیلان

پس از عهد صفویان، در دوره نادر شاه افشار، تجارت و بازرگانی در رشت رونق بیشتری گرفت و در دوره کریم خان زند نیز به سبب بازرگانی زیاد، این شهر شهرت فراوان یافت. با روی کار آمدن سلسله قاجار گیلان ثبات نسبی پیدا نمود و پس از مدتی، گیلان میدان ستیز دو نیروی بزرگ استعمارگری روس تزاری و انگلیس گردید که در این وقت، تا حد بسیاری آرامش نسبی برخی از ولایات گیلان برهم خورد و شهر رشت از نظر بازرگانی از رونق افتاد.

بعد از جلوس ناصرالدین میرزا در سال 1264 ه.ق و همزمان با حکومت وی، بر اثر بهبود روابط ایران با همسایه شمالی خود، یعنی روسیه، تجارت در رشت مجددا رونق گرفت و مرکز مبادلات خارجی گردید. همچنین در این دوره بود که این شهر “دروازه اروپا” لقب گرفت، چه اینکه تنها پل ارتباطی و بازرگانی ایران از طریق بندرانزلی به روسیه و کشورهای اروپایی بود و بزرگترین دروازه تجارتی ایران، در شمال به شمار می آمد.

آثار باستانی شهر رشت

شهر رشت نیز مانند شهر‌های دیگر شمالی ایران مقصد بسیاری از افراد برای گردشگری است. در این شهر در زمینه ساخت و ساز جاذبه‌های تاریخی زیبا و منحصر به فردی نیز وجود دارند که الهام گرفته از معمالری اروپا و کشورهای خارجی می باشد که به بررسی چندین مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

خانه ابریشمی

این خانه یکی از بنا‌هایی است که از دوره قاجار به یادگار مانده است. درب قدیمی این خانه، همانند بسیاری دیگر از خانه‌های آن زمان یک در چوبی دو لنگه است که با سفال‌های قرمز تزئین شده است. در این عمارت دو تالار به نام‌های تالار چینی و تالار آیینه وجود دارند. هر کدام از این تالار‌ها با کار‌های بسیار زیبایی تزیین شده اند.

خانه میرزا خلیل رفیع

این عمارت متعلق به اولین شهردار شهر رشت، حاج میرزا خلیل آقا رفیع بوده است. این عمارت از اولین خانه‌هایی بود که دارای سیستم روشنایی برق شد. نقشه مهندسی این عمارت و مصالح آن از روسیه وارد شد و سپس توسط مهندسان روسی در رشت مونتاژ شد. برای همین معماری این بنا به سبک سن‌پطرزبورگ است. حتی درخت‌ها و درختچه‌های این باغ نیز از روسیه آورده شده اند.

عمارت سفید بلدیه (کاخ شهرداری رشت)

میدان مرکزی شهر رشت با ساختمان‌های سفیدش، مهم‌ترین جاذبه گردشگری این شهر است. عمارت سفید بلدیه و برج ساعت آن هر رهگذری را به یکصد سال پیش می‌برد. میدان شهرداری و ساختمان شهرداری رشت که از اولین ساختمان های ویژه ی شهرداری در ایران می باشد از لحاظ معماری با دیگر ساختمان های تاریخی دیگری که دیده اید فرق می کند زیرا الگوی آن ساختمان های یکی از شهرهای معروف روسیه یعنی سن پطرزبورگ می باشد.

از شهر غالبا بارانی رشت یک تصویر پر رنگ در ذهن اکثر کسانی که به آن سفر کرده اند وجود دارد. این تصویر ذهنی همین میدانگاه بسیار بزرگ و زیبا است که یک حوضچه ی جذاب و یک ساختمان با شکوه سفید در اطراف آن قرار گرفته است.

قیمت سقف عرشه فولادی در شهر رشت

شرحواحدمقدارقیمت واحد (تومان)قیمت کل (تومان)
ورق عرشه فولادی 1کیلوگرم10.551,800543,900
رول فرمینگکیلوگرم10.53003,150
گل میخ عدد220,00040,000
سرامیکعدد25001,000
فلاشینگمترمربع0.650,00030,000
میخ چاشنیمتر مربع1.52,0003,000
حملمتر مربع14,0004,000
اجرای کاملمتر مربع160,00060,000
جمع کل685,050
  میلگرد در سقف عرشه فولادی

به راحتی با یک تماس و برقراری ارتباط با مجموعه بایرایرانیان میتوانید قیمت دقیق و راهنمایی های مربوط به اجرای سقف عرشه فولادی در رشت و کل استان گیلان را دریافت کنید.

نظرتان را به ما بگویید

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد رای:

هنوز کسی نظر نداده، شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر