()

حداکثر متراژ قابل اجرا سقف عرشه فولادی در یک روز کاری چقدر است؟

‎در صورت وجود شرایط مناسب کارگاهی، در صورتی که هر 1000 مترمربع در یک تراز باشد، امکان اجرای کامل آن ظرف مدت 10 روز کاری فراهم می باشد.

آیا این سیستم در مقایسه با کامپوزیت معمولی به صرفه تر می باشد؟

‎بطور کلی جهت انجام محاسبات دقیق و ارائه گزارش مقایسه اقتصادی، نیاز به فایل محاسباتی سازه جهت مدل کردن سیستم سقف عرشه فولادی بر روی سازه می باشد، اما در اکثر اوقات می توان این سیستم را بهینه تر کرد.

سقف عرشه فولادی در خوزستان

‎وزن تمام شده این سیستم چقدر می باشد؟

‎وزن تمام شده سقف شامل عرشه فولادی، مش و بتن، بسته به ارتفاع عرشه از 225 تا 250 کیلوگرم در هر مترمربع می باشد.

‎آیا کنترل های لازم برای ارتعاش سقف صورت می گیرد؟

‎کنترل ارتعاش در سقف بواسطه محدود نمودن تیرهای مورد نیاز در این سیستم برای ارتعاش در طراحی می باشد، که مطابق با آئین نامه های مربوطه انجام می پذیرد.

  سقف عرشه فولادی در جنوب ایران

‎نحوه توزیع بار این سیستم چگونه است؟

‎ترکیب عرشه ها و تیرهای عمود بر آنها 40/2 متر باشد با اجرای ورق عرشه به ضخامت 8/0 میلیمتر هیچ لرزشی در سقف نخواهیم داشت ، برای فواصل بیشتر باید ضخامت ورق را افزایش دهیم:

یعنی دهانه 40/2 تا 60/2 از ورق 9/0 میلیمتر و از 60/2 تا 00/3 متر از ورق 1 میلیمتر و از 00/3 تا 30/3 از ورق 25/1 میلیمتر استفاده گردد، فاصله تیر فرعی بیشتر از 30/3 به هیچ عنوان توصیه نمیگردد، کما اینکه دستگاه های تولید ورق رول فرمینگ توان فرم دادن ورق با ضخامت بیشتر از 25/1 میلیمتر را ندارند.

سقف عرشه فولادی در مازندران

ضخامت ورق گالوانیزه سقف عرشه فولادی

همانگونه که گفته شد انتخاب ورق با ضخامت نادرست با توجه به فواصل تیرریزی نیز از عوامل موثر در لرزش سقف ساختمان خواهد بود.

ارتفاع عرشه فولادی

ارتفاع عرشه یا بلندای گام ورق نیز تاثیر به سزایی در کاهش لرزش سقف دارد، توصیه ما در هر فاصله دهانه ای استفاده از ورق عرشه با بلندای گام 75 میلیمتر می باشد.

بتن ریزی

بر طبق ضوابط مبحث دهم مقررات ملی ساختمان، حداقل ضخامت بتن بر روی گام فوقانی ورق عرشه فولادی در حدود ۵ سانتیمتر می باشد. هر چند که در عمل ۶ سانتیمتر نتیجه مطلوب تری حاصل شده است، اما بتن ریزی کمتر از ۵ سانتیمتر در افزایش لرزش سقف موثر است.

اجرای صحیح عرشه فولادی

فیکس کردن ورق با میخ و چاشنی red hit، در فواصل مناسب (برای هر متر مربع حداقل از 2 عدد میخ و چاشنی استفاده گردد) و استفاده از پیچ های خودکار در محلهای مورد نیاز، نیز در کاهش لرزش سقف کمک میکند.

  علل لرزش در سقف های عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی در اصفهانسقف عرشه فولادی در شیراز

نظرتان را به ما بگویید

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد رای:

هنوز کسی نظر نداده، شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر