تامین گلمیخ سقف عرشه فولادی
()

اون قطعه‌ای هم که اصطلاحاً بهش سرامیک میگن قبل از جوشکاری روی ورق میگذارن و بعد گلمیخ رو داخل اون قرار میدن. کار سرامیک این هست که باعث میشه حوضچه مذاب در اطراف گلمیخ به خوبی تشکیل بشه و کیفیت جوش و بعد اون مناسب باشه. برای تست گلمیخ ها هم طبق مبحث دهم مقررات ملی، کافیه که با یه لوله گلمیخ ها رو با زاویه ۳۰ درجه نسبت به خط قائم خم کرد، در این حالت اگه گلمیخ کنده نشه مشکلی نداره.

تولیدات شرکت بایرایرانیان

  • گل میخ 19*100
  • گل میخ 19*115
  • گل میخ 19*150
  • انواع سرامیک 8 پر و 32 پر با کاتالیست بالا که پایداری جوش را سبب می شود.

برش گیرها

برشگیرهای (گل میخ‌ها) خاصی که در این نوع سقف عرشه فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرند به جهت نوع مصالح و روش خاص اجرا، از نقاط قوت این نوع سقف محسوب می‌شود. قطر این برشگیرها حداکثر ۲۰ میلیمتر و ارتفاع آنها با توجه به شکل ورق فولادی متغیر می‌باشد و در نهایت حداقل ارتفاع گل میخ بعد از نصب که از بالای ورق زوزنقه‌ای اندازه‌گیری می‌شود از ۴۰ میلیمتر نباید کمتر باشد. این گل میخ‌ها به وسیله دستگاه جوش قوس الکتریکی به خصوصی که خوانده می‌شود به بال تیرهای سازه‌ای جوش می‌شود.

انواع برش‌گیرها بایرایرانیان

برش‌گیرها در این سیستم به دو صورت قابل اجرا می‌باشد

  امنیت سازه با عرشه فولادی - هوشمندی در طراحی

برش‌گیر جوشی  (Shear Stud)

برش‌گیر پرسی  (Direct Fasteni)

استفاده اجباری از مواد اولیه استاندارد

 

متریال مورد استفاده جهت تولید گلمیخ های برشگیر بایستی ترکیب شیمیایی خاصی داشته باشد که این مواد را در دسته فولادهای آلیاژی خاص قرار می دهد بنابراین “استفاده از میلگردهای ذوبی جهت تولیدگل میخ به هیچ عنوان مورد تایید نمی باشدوچنین محصولاتی درصورت تولید فاقد ارزش فنی است ضمن اینکه خواص مکانیکی ومقاومت لازم را ندارند”.

تولید گل میخ استاندارد فقط با روش فورج سرد

روش تولید گل میخ های برشگیر براساس استاندارد “فورج سرد” عنوان شده است ودلیل فنی آن بهبود خواص مکانیکی قطعات تولیدی است بنابراین “تولید با روش ریخته گری به هیچ عنوان مورد تایید نمی باشدوچنین محصولاتی درصورت تولید فاقد ارزش فنی است ضمن اینکه خواص مکانیکی ومقاومت لازم را نداشته وجوش پذیری مناسب نیزندارند”.

شرکت سبک سازه بایرایرانیان با استفاده از تجهیزات فورج سرد (Upsetting) اقدام به تولید برشگیر (گل‌میخ) استاندارد با عنوان تجاری « BR» نموده است. از آنجا که در فرایند تولید یک مرحله کشش و یک مرحله فورج سرد اعمال می‌شود، گل‌میخ BR از خواص مکانیکی بسیار مطلوبی برخوردار است. به دلیل فسفاته کردن مفتول مورد استفاده، سطح گل‌میخ BR بسیار صاف و یکنواخت می‌باشد و در برابر زنگ زدن بسیار مقاوم است.

گلمیخ تولید شده از بھترین فولاد ایرانی آنیل فسفات شده به روش فورج سرد با دستگاه فرج چھار قالبه و مطابق با آیین نامه ھای مقررات ملی ساختمان و دین آلمان (DIN EN ISO 13918) تهیه می شود. لازم به ذکر است محصول تولیدی بایرایرانیان دارای بهترین و واقعی ترین آزمایشات در معتبرترین آزمایشگاه کشور (جھادشریف) می باشد. از دیگر محصولات این شرکت سرامیک جوش دنده درشت و دنده ریز است که با کیفیت بسیار بالا تولید شده است.

  انواع سازه در اجرای سقف | پروژه های مختلف

ضوابط عمومی گل میخ بایرایرانیان

  • هندسه گل میخ ها باید برای انجام جوش قوس الکتریکی به وسیله تجهیزات اتوماتیک خاص اینکار مناسب باشد.
  • نوع و اندازه گل میخ باید در نقشه ها مشخصات فنی خصوصی و یا سایر مدارک طراحی تعریف شود.
  • هر گل میخ باید دارای یک حلقه محافظ حرارت از جنس سرامیک یا مصالح مناسب دیگر باشد.
  • گلمیخ تولید شده از بهترین فولاد ایرانی آنیل فسفات شده به روش فورج سرد با دستگاه چهار قالبه به DIN EN ISO 13918گلمیخ 100%استاندارد که مطابق با آیین نامه های ملی ساختمان و جوش ایران و آلمان می باشد.
  • لازم به ذکر است محصول تولیدی این شرکت دارای بالاترین و کامل ترین آزمایشات در معتبرترین آزمایشگاه کشور (جهاد شریف) می باشد.

نظرتان را به ما بگویید

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد رای:

هنوز کسی نظر نداده، شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر